پانل یونولیتی ، دارای کاربردهای زیادی در حوزه های مختلف است. در این مقاله ضمن آشنایی دقیق با این محصول ، به بررسی کاربردهای آنها می پردازیم.

یونولیت یا پلاستوفوم به شکل های مختلفی طراحی و تولید می شود تا مناسب استفاده در مصارف مختلف باشد. پانل پلاستوفومی ، ماده ای گسترش یافته از پلی استر می باشد که متشکل از ماده پلاستیکی سلولی کم وزن دارای کره های ریز توخالی است.

پلاستوفوم ها از ساخت و ساز سلولی بسته ای برخوردار هستند که این مسئله سبب برخورداری آنها از خصوصیات خاصی شده است که آنها را متمایز از هر محصول مشابه ای کرده است. همین مسئله سبب شده است که موارد استفاده از پلاستوفوم ها بسیار زیاد باشد. برخی از این موارد را بررسی می کنیم :

ساختمان سازی با استفاده از پانل یونولیتی

مهمترین استفاده از پانل های پلاستوفومی ، ساختمان سازی می باشد. استفاده از مصالح ساختمانی سبک و مقاوم که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد در صنعت ساخت و ساز ، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل به استفاده از پانل های پلاستوفومی در ساخت و سازهای مختلف ، توجه بسیار زیادی شده است.

یکی از مزایای استفاده از این پانل ها در ساختمان سازی این است که این مواد اصلاً دچار پوسیدگی نمی شود و مکان مناسبی برای زندگی حشرات و جانوران موذی نمی باشد. از پلاستوفوم در دیوارها ، سقف ها ، کف ها و نمای سازه های مختلف استفاده می شود. پانل های پلاستوفومی به شکل منظمی در مجاورت همدیگر کار گذاشته می شوند و برای اجرای سقف مورداستفاده قرار می گیرند.

بسته بندی با استفاده از پانل‌های یونولیت

یکی از کاربردهای پانل یونولیتی ، در صنعت بسته بندی است. ویژگی که این پانل ها را برای بسته بندی مناسب کرده است ، ضد ضربه بودن پانل ها است. بدین ترتیب می توان از محصولات دارویی ، مواد شیمیایی ، تجهیزات برقی ، ظروف شکستنی ، وسایل حساس و آسیب پذیر و … در مقابل انواع ضربه ها و فشارها مراقبت و محافظت کرد.

مقاومت بالای این پانل ها در برابر رطوبت سبب شده است که برای بسته بندی موادغذایی ، سبزیجات و غذاهای دارویی از این محصول استفاده کنند. بسته بندی موادغذایی و خوراکی ها برای استفاده در بازار داخلی و یا صادر به بازارهای جهانی با استفاده از پلاستوفوم ها انجام می شود.

بیشتر بخوانید: مشخصات یونولیت نسوز

سایر کاربردهای پانل یونولیتی

در هر جایی که مراقبت و محافظت از کالایی حائزاهمیت باشد ، از پانل های پلاستوفومی استفاده می شود. از این پانل ها در صنعت مبل سازی استفاده می شود. ساخت صندلی اتومبیل کودک با استفاده از پانل های یونولیتی انجام می شود. ساخت کلاه های ویژه دوچرخه سواری با استفاده از این پانل ها امکان پذیر است.

در باغبانی از یونولیت ها به عنوان سینی کاشت نهال استفاده می شود. برای ساخت استودیوهای صدابردای و موسیقی از پانل های پلاستوفومی استفاده می شود. با استفاده از پلاستوفوم ها می توان عایق سازی موردنظر در سردخانه ها را به خوبی انجام داد. در صنعت خودروسازی و هواپیماسازی از این پانل ها استفاده می شود.

سفارش پانل یونولیتی

شما می توانید پانل های پلاستوفومی موردنظر خود را در ابعاد و اندازه های دلخواه سفارش دهید. مجموعه ایران ورق ، یکی از بهترین تولیدکنندگان یونولیت در ایران می باشد که تنوع محصولاتش بسیار زیاد است. قطعاً شما می توانید پلاستوفوم مناسب برای پروژه موردنظر خود را از این مجموعه خریداری کنید.

در صورتی که دقیقاً اطلاع ندارید که چه پلاستوفومی برای پروژه و یا کسب و کار شما مناسب است و در زمینه ابعاد مناسب پلاستوفوم ، نوع مناسب پلاستوفوم و سایر موارد دچار تردید بوده اید ، با مشاوران ما صحبت نموده تا پاسخ دقیق سؤالات خود را بیابید. اطمینان داشته باشید که مجموعه ایران ورق ، باکیفیت ترین پانل‌های پلاستوفومی را به شما عرضه می کند.

قیمت پانل یونولیتی

پانل ها در ابعاد و ضخامت های مختلفی تولید می شوند که طبیعتاً این مسئله موجب تفاوت قیمت ها می شود. بنابراین نباید انتظار داشت که یک قیمت واحد برای این محصولات وجود داشته باشد. همچنین تولیدکنندگان مختلف ، این محصولات را با کیفیت متفاوتی که ناشی از استفاده از مواد اولیه مختلف و بهره گیری از دستگاه ها مختلف است ، تولید می کنند. بنابراین کاملاً طبیعی است که شاهد تفاوت قیمت این محصولات در بازار باشیم.

بررسی ساختار پانل‌های پلاستوفومی

پانل ها به صورت تک قطعه ای هستند که غالباً متشکل از دو روکش فلزی متصل به یک هسته عایق هستند. در این پانل ها ، پیوند میان اتصالات به هسته به صورت کامل است. این پانل ها به خوبی می توانند بار را تحمل کنند. اغلب پانل های پلاستوفومی ساخته شده با هسته پلی استایرن انبساطی ، میان دو نمای فولادی Colorbond هستند. این پانل ها ، برای استفاده در نواحی با آب و هوای مختلف مناسب هستند. مهمترین خواص پانل های پلاستوفومی شامل سبکی ، مقرون به صرفه بودن و عایق بندی بسیار خوب است.

شکل ظاهری پانل یونولیتی بسته به قالب مورداستفاده برای ساخت آنها دارد. اما در مجموع این پانل ها به صورت بلوک هایی هستند که در ابعاد گوناگون برش خورده اند. برش این محصولات با توجه به کاربرد موردنظر آنها زده می شود.

کاربردهای پانل های پلاستوفومی

از مهمترین کاربردهای پانل های پلاستوفومی می توان به عایق بندی سردخانه ها ، سیستم های دیواری عایق بندی شده ، عایق کاری مخازن لوله کشی ، عایق برای ساختمان های فاقد پوشش های فویل بازتابی ، ساخت قالب های تزئینی ، عایق کاری بتونی عایق بندی شده  ، اجرای سقف سازه ها و … اشاره نمود.

پانل های پلاستوفومی متأثر از آب نیستند و این خصوصیت آنها سبب شده است که در بخش های مختلفی از آنها استفاده شود. با استفاده از این پلاستوفوم ها می توان گام مهمی در راستای صرفه جویی در مصرف انرژی در سازه ها برداشت. زیرا اتلاف انرژی به شدت کاهش خواهد یافت و این مسئله در کاهش مصرف از سیستم های سرمایشی و گرمایشی تأثیر دارد. امیدواریم که با اطلاعات ارائه شده به خوبی با پانل یونولیتی آشنا شده باشیم و متوجه شده باشید که آیا در کسب و کار و پروژه های خود می توانید از این محصول استفاده کنید یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...