مشخصات یونولیت نسوز را بررسی می کنیم تا خریداران این پلاستوفوم های کاربردی ، با این محصول به خوبی آشنا شوند.

یونولیت ها ، کاربردهای زیادی دارند. این مسئله سبب شده است که این محصولات را در انواع مختلفی تولید کنند تا مناسب کاربردهای مختلف باشند. یکی از انواع پلاستوفوم ها ، یونولیت‌های نسوز هستند.

پلاستوفوم ها مثل سایر مصالح ساختمانی در هنگام رویارویی با حرارت و حریق ، مشتعل می شوند. ولی پلاستوفوم نسوز اندکی متفاوت از سایر پلاستوفوم ها است و در برابر آتش مقاوم تر است و از گسترش آتش ممانعت به عمل می آورد.

عکس العمل پلاستوفوم های معمولی در زمان حریق

پیش از بررسی مشخصات یونولیت نسوز ، عکس العمل یونولیت معمولی در زمان آتش سوزی را بررسی می کنیم. اغلب پلاستوفوم ها در برابر آتش ، عکس العملی مانند چوب و کاغذ و مقوا دارند. زمانی که پلاستوفوم ها در معرض درجه حرارت بالاتر از صد درجه قرار می گیرند ، آب می شوند.

ولی سوختن پلاستوفوم ها به میزان O2 موجود در هوای مکان موردنظر وابسته است. پلاستوفوم ها در وضعیت ویژه ای دچار حریق می شوند و چنانچه عایق بندی ایده آلی در ساختمان وجود نداشته باشد ، موجب گسترش آتش بر روی سطح پلاستوفوم ها می شود.

یکی از مشخصات یونولیت نسوز ، مقاومت بالای آن است. اگر پلاستوفوم ها دارای چگالی زیادی باشند ، مقاومت بیشتری در برابر حریق دارند. یونولیت ها در زمان حریق ، گازهایی مثل مونوکسید کربن و هیدروژن تولید می کنند. البته میزان این گازهای تولیدی بسیار کمتر از گازهای متصاعد شده از سایر مصالح مانند چوب است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین روش برش یونولیت

مهمترین مشخصات یونولیت نسوز

پلاستوفوم ها دارای ویژگی آتش زایی هستند و به همین علت به منظور استفاده حداکثری از پلاستوفوم نسوز باید آنها را از قسمت کف پلاستوفوم ، عایق سازی کرد. وجود گچ در کف پلاستوفوم سبب چندین برابر شدن خاصیت ضد آتش پلاستوفوم می شود.

البته با استفاده از EonCoat می توان در افزایش ایمنی پلاستوفوم ها ، نقش داشت. با بهره گیری از این مورد حتماً از هدایت و شعله ور شدن حرارت و آتش پیشگیری می شود. در چنین حالتی کف پلاستوفوم ها اصلاً آب نمی شود.

میزان عایق بودن پلاستوفوم های نسوز

مهمترین مشخصات یونولیت نسوز ، عایق بودن آن در برابر آتش است. EonCoat از ویژگی ضد حریق برخوردار است. در واقع یک عایق ضد آتش بوجود می آید. ولی نمی توان گفت که این پلاستوفوم به صورت صد درصدی از انتقال حرارت پیشگیری می کند. در صورتی که شعله به میزان زیادی سوزنده باشد ، حرارت از آن رد شده و موجب آب شدن پلاستوفوم می شود.

انتقال حرارت از درجه حرارت خارج و ضریب انتقال حرارت مواد تبعیت می کند. بیشتر شدن ضخامت پوشش اثرگذاری مستقیم در تایم موردنیاز برای ایجاد عایقی است تا پیشگیری از آب شدن یا سوخته شدن کند.

لذا در صورتی که سازه هایی بیرون از پانل های عایق ساختاری بنا شده باشند و از پلاستوفوم هایی با ضخامت ایده آل EonCoat بهره بگیرند ، این پلاستوفوم ها قادر خواهند بود مانع از شعله ور شدن آتش شوند. به علاوه ، این دیوارها برای ساکنین و حاضرین امنیت بسیار خوبی را ایجاد می کنند.

یک گزینه مناسب برای ساخت پلاستوفوم نسوز

مشخصات یونولیت نسوز با توجه به شیوه ساخت آن و ترکیبات آن متفاوت است. عایق های ضد احتراق یا FR ، اثر زیادی در افزایش ایمنی منازل ، مراکز درمانی ، مراکز تجاری ، ساختمان های اداری و … دارند. به همین علت برای عایق سازی این سازه ها از این تکنیک استفاده می کنند. بنابراین چنین سازه هایی در مدت زمان کوتاهی دچار مشکلاتی مانند آتش سوزی و حریق نمی شوند.

در واقع با عایقی مواجه هستیم که نه تنها در برابر حریق بلکه در برابر صوت و رطوبت و … دارای مقاومت بسیار بالایی است. با هدف کاهش خطر آتش سوزی و لحاظ کردن کدهای محافظت از سازه ها و حفاظت از مصرف کننده ها ، FR ها در اغلب مصالح ساختمانی و تجاری جهت کاهش میزان آتش سوزی ، کاهش گسترش شعله ، کاهش دود و افزایش مقاومت پلاستوفوم و … به کار برده می شود. ( بررسی مشخصات یونولیت نسوز )

HBCD ، یک مهارکننده اضافی است که سبب بالا بردن مقاومت در مقابل حریق در دستورالعمل های کاربردی سازه و زمان بکارگیری از پلاستوفوم ها می شود. این مسئله سبب می شود که عایق کف پلاستوفوم موجب ایمنی بیشتری شود. در نتیجه از جان ساکنین ساختمان بهتر محافظت می شود. از این مواد برای کنترل شعله در پلاستیک های جامد بهره گرفته می شود.

خرید یونولیت سقفی از برترین تولیدکننده آن

ایران ورق ، یکی از تولیدکنندگان خوب یونولیت در کشور است که با توجه به تخصص بالای کارشناسان خود و بهره گیری از دستگاه های پیشرفته قادر به تولید انواع پلاستوفوم های مقاوم و جدید است.

برای تأمین انواع یونولیت های موردنظر خود ، یک مجموعه حرفه ای و مجرب را انتخاب کنید. ایران ورق ، از هر نظر بهترین گزینه برای خرید پلاستوفوم نسوز است. پلاستوفوم های نسوز ساخت ایران ورق دارای ویژگی هایی نظیر مقاومت بالا ، وزن کم ، انعطاف پذیری بالا ، دوام بسیار خوب و … است. اگر می خواهید پلاستوفوم های باکیفیت و مرغوبی را برای کاربرد موردنظر خود استفاده کنید ، از ایران ورق نسبت به خرید پلاستوفوم اقدام کنید. این مجموعه برای محصولات باکیفیت خود ، نرخ های بسیار مناسبی را تعیین کرده است.

بیشتر بخوانید: آیا یونولیت عایق صدا به شمار می رود ؟

کاربرد یونولیت های نسوز با توجه به مشخصات یونولیت نسوز

بیشترین استفاده ای که از این پلاستوفوم ها می شود ، در صنعت ساختمان سازی است. یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهم پلاستوفوم های نسوز ، استفاده از آنها در صنعت بسته بندی است. برخی از افراد از پلاستوفوم های نسوز برای ماکت سازی استفاده می کنند. با این نوع پلاستوفوم می توان ماکت های بزرگی را برای پروژه های عمرانی و نظامی و … ساخت. در ساخت یخچال های صنعتی و در سردخانه ها از پلاستوفوم های نسوز استفاده می شود. بنابراین این پلاستوفوم ها دارای کاربرد بسیار زیادی هستند و تولیدکنندگان با توجه به این مسئله ، این محصولات را در ابعاد گوناگون با کیفیت بسیار بالا تولید می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...