یونولیت عایق صدا : با استفاده از چنین پلاستوفوم هایی می توان سکوت را در محیط برقرار کرد و مانع از ورود آلودگی های صوتی به محیط شد.

استفاده از یونولیت در صنایع مختلفی رواج دارد. پلاستوفوم ها (EPS) ، از محصولات کاملاً سبکی هستند که به دلیل ویژگی های خاص خود دارای کاربردهای زیادی هستند. یکی از دلایلی که موجب استفاده از پلاستوفوم ها در صنعت ساخت و ساز شده است ، خاصیت عایق سازی صوتی آنها است.

پلاستوفوم ها به خوبی می توانند در مقابل امواج صوت ایستادگی کنند و مانع از ورود آنها شوند. بدین ترتیب هیچگونه سروصدایی به محیط داخل انتقال پیدا نکرده و یا میزان کمی از سروصدای زیاد به محیط داخل منتقل می شود. ساختمان های امروزی که اغلب به صورت برج و یا آپارتمان ها هستند ، نیاز به استفاده از عایق های صوتی دارند.

مزایا و معایب استفاده از یونولیت عایق صدا

اگر می خواهید از همهمه و شلوغی خیابان ها و تردد اتومبیل ها و سروصدای همسایگان به دور باشید ، باید از عایق های مناسبی در زمان ساخت سازه های خود استفاده کنید. البته استفاده از برخی از عایق ها پس از ساخت سازه ها امکان پذیر است. مانند عایق کاری درب و پنجره ها که در هر زمانی قابل انجام است.

بهترین محصولی که برای عایق سازی صوتی ساختمان ها مورداستفاده قرار می گیرد ، پلاستوفوم ها است. مزایای استفاده از پلاستوفوم ها شامل کاهش صدای پژواک درون سازه ها ، برقراری آرامش در محیط ، کاهش میزان انتقال صدا به بیرون از ساختمان ، رفع استرس در زمینه انتقال صدای بازی کردن کودکان به واحدهای مجاور و یا پایین و … می باشند.

اما درباره یونولیت عایق صدا باید بدانید که این محصولات دارای چندین ایراد کوچک هستند. مقاومت بسیار پایین پلاستوفوم ها در مقابل حلال های آلی ، وارد کردن آسیب به لایه ازن در صورت وجود کلروفلوروکربن در ساختار آن ، مشتعل شدن در صورت ترکیب با برخی از رنگ های روغنی و … از جمله این ایرادات هستند. اما اگر از پلاستوفوم های باکیفیت و مرغوب به درستی و بجا استفاده شود ، هیچگونه مشکلی بوجود نخواهد آمد.

بیشتر بخوانید: یونولیت فشرده چیست ؟

فوم آکوستیک یا پلاستوفوم آکوستیک

آکوستیک ، مسئله ای مهم در عایق سازی خانه ها و موتورخانه ها است که اخیراً توجه زیادی به آن می شود. اگر موتورخانه ها به خوبی عایق بندی نشوند ، سروصدای آنها موجب برهم خوردن آرامش ساکنین می شود و شاید سکونت در طبقات پایینی را غیرممکن کند. با استفاده از یونولیت عایق صدا به خوبی می توان موتورخانه را عایق بندی کرد.

استودیوهای صدابرداری و موسیقی و … باید عایق صوتی شوند تا سروصدای حاصل از فعالیت آنها موجب اعتراض همسایگان و ساکنان ساختمان های مجاور نشود. یونولیت های ورقه ای و یونولیت های فشرده برای آکوستیک کردن هر فضایی ایده آل هستند.

اگر یونولیت ها با سایر مواد عایق صوت ترکیب شوند ، میزان عایق سازی آنها چندین برابر می شود. با استفاده از پلاستوفوم ها می توان محیط را از وجود هرگونه سروصدایی پاک کرد تا در یک آرامش دلنشین به سر برد.

خرید انواع فوم عایق صوت

یونولیت عایق صدا به خوبی از ورود سروصدا به داخل جلوگیری می کند. تقاضای زیادی برای خرید فوم های عایق صوت وجود دارند. این فوم ها از پلی استایرن ساخته می شوند. قابلیت مقابله با ورود صدای این فوم ها موجب توجه زیاد افراد به استفاده از این فوم ها شده است. این فوم ها به فوم های صداگیر شهرت دارند. با استفاده از این فوم ها می توان مانع از ورود و خروج هر صدایی شد. با وجود این فوم ها برای خروج سروصدای گفتگوها ، راه رفتن ، بازی کردن و موسیقی گوش کردن های خود به بیرون از واحد خود استرس نخواهید داشت.

نکته ای که خریداران باید بدانند این است که فوم های صوتی در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شوند. شاخصه مهم این پلاستوفوم ها ، ضخامت آنها است. هر اندازه که فوم ها ضخیم تر باشند ، ضریب عایق صوتی آنها بیشتر است و بهتر با ورود و خروج صوت مقابله می کنند. بنابراین برای عایق سازی حداکثری باید به خرید فوم های صوتی ضخیم تر اقدام کرد. کیفیت این فوم ها در ضریب عایق صوتی آنها اثرگذار است. هر چه کیفیت بالاتر باشد ، عایق سازی صوت بیشتر خواهد بود.

بهترین عایق صوت کدام است ؟

استفاده از یونولیت عایق صدا ، بهترین راه برای عایق سازی است. اگر بخواهیم بگوییم که یونولیت ، یک عایق صوت صد درصدی است ، باید دانسیته آن را بدانیم. منظورمان این است که دانسیته پلاستوفوم ها تأثیر زیادی در میزان عایق سازی آنها دارد. بنابراین در خرید پلاستوفوم ها با هدف ایجاد عایق سازی صوتی مناسب باید به میزان دانسیته آنها توجه کنید. هر چه میزان دانسیته بیشتر باشد ، عایق سازی بیشتری ایجاد می شود.

گاهی یونولیت ها را با سایر عایق های صوتی مثل فوم های شانه تخم مرغی یا پشم شیشه ترکیب می کنند که خاصیت عایق سازی آنها چندین برابر شود. با توجه به فشردگی ، کیفیت و ضخامت یونولیت ها می توان یک عایق صوتی مناسب را خریداری نمود که برای عایق سازی هر مکانی مناسب باشد.

یونولیت های بی کیفیت پس از مدتی دچار تغییراتی در ساختار خود می شوند و همین مسئله سبب می شود که خاصیت عایق سازی خود را از دست بدهند و دیگر کارایی موردنظر را نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: بازار یونولیت در تهران

خرید یونولیت عایق صدا از ایران ورق

مجموعه ایران ورق ، ارائه دهنده باکیفیت ترین یونولیت ها با حداکثر خاصیت عایق سازی صوتی است. اگر به دنبال محصولی با کیفیت هستید که عایق سازی صوتی موردنظر شما را ایجاد کنید ، از مجموعه ایران ورق به خرید پلاستوفوم اقدام کنید.

پلاستوفوم های ایران ورق ضمن داشتن مقاومت و کیفیت بالا ، از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. بنابراین بهترین گزینه برای ایجاد یک عایق سازی صوتی ایده آل و همیشگی ، استفاده از یونولیت های ساخت ایران ورق است. بهترین ها را از ایران ورق بخواهید. تلاش ما بر این است که با ارائه باکیفیت ترین محصولات با قیمت مناسب به مشتریان ، به انتخاب اول مشتریان تبدیل شویم. منتظر سفارشات شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...