یونولیت فشرده ، یکی از مقاوم ترین انواع یونولیت است که دارای کیفیت و مرغوبیت بالایی است و در موارد گوناگونی مورداستفاده قرار می گیرد.

یونولیت ها ، صفحاتی هستند که در اندازه های گوناگونی تولید می شوند. مهمترین ویژگی این صفحات ، سبکی آنها است. نام علمی یونولیت ، پلی استایرن است. البته این صفحات دارای نام های دیگری است.

بیشتر بخوانید: یونولیت‌ ماکت سازی چیست ؟

کاربرد پلاستوفوم فشرده

پلاستوفوم فشرده نسبت به سایر پلاستوفوم ها ، سنگین تر است. در واقع چگالی این پلاستوفوم از دیگر پلاستوفوم ها ، بیشتر است و همین مسئله موجب سنگین تر شدن آنها شده است. کاربرد پلاستوفوم فشرده شامل خودروسازی ، ساختمان سازی ، مجسمه سازی ، بسته بندی و …. می باشد. از این پلاستوفوم معمولاً برای عایق سازی استفاده می شود.

این ماده پس از ترکیب با پشم سنگ و فوم های آکوستیک ، تبدیل به یک عایق بسیار قوی می شوند و از انتقال هرگونه صدایی جلوگیری می کنند. بنابراین اصلی ترین کاربرد یونولیت فشرده ، عایق سازی است. این مسئله سبب شده است که در ساختمان سازی از این یونولیت ها استفاده شود تا آرامش واحدهای مسکونی و اداری و … برقرار شود.

خرید پلاستوفوم فشرده

مراکز مختلفی به فروش پلاستوفوم های فشرده اقدام می کنند که برخی از آنها اصلاً تولیدکننده یا نمایندگی نیستند و تنها واسطه هستند. اگر یونولیت ها را از مراکز غیرمعتبر و واسطه ها خریداری کنید ، ممکن است محصول خریداری شده فاقد کیفیت و استانداردهای لازم باشد و برای کاربرد موردنظر شما مناسب نباشد.

یونولیت فشرده را از مراکز معتبر و متخصص در این زمینه مانند ایران ورق خریداری کنید. زمانی که یونولیت های موردنیاز خود را از چنین مراکزی خریداری می کنید ، اطمینان خواهید داشت که یونولیت ها دارای مقاومت و کیفیت مناسب هستند و اهداف موردنظر شما را تأمین می کنند.

مراکز غیرمعتبر گاهی نمونه های باکیفیت و مرغوبی را به مشتریان نشان می دهند اما در زمان تحویل کالا ، محصولاتی بی کیفیت را به مشتریان ارائه می دهند. بنابراین برای جلوگیری از بوجود آمدن این مشکلات ، یونولیت های موردنیاز خود را از شرکت ها و یا کارخانه های مطرح و مجرب خریداری کنید.

قیمت یونولیت فشرده چقدر است ؟

در رابطه با قیمت یونولیت ها نمی توان به سادگی اظهارنظر کرد. زیرا عوامل مختلفی در تعیین قیمت پلاستوفوم ها دخیل هستند که برخی از آنها را بررسی می کنیم :

متریال موردنیاز برای ساخت پلاستوفوم

مواد اولیه ای که برای ساخت پلاستوفوم ها مورداستفاده قرار می گیرد ، به شدت در قیمت آن تأثیر می گذارد. گاهی مواد اولیته یونولیت از سوی برخی از کشورهای مطرح تولید می شود که این مسئله ضمن بالا بردن کیفیت محصول ، قیمت آن را افزایش می دهد. مواد اولیه ای که در ایران برای ساخت یونولیت مورداستفاده قرار می گیرد ، معمولاً کره ای و یا چینی و یا ایرانی می باشد. یونولیت هایی که با مواد اولیه کره ای تولید می شوند ، گران قیمت تر هستند اما به سبب کیفیت بالایی که دارند ، خرید آنها ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: قیمت ورق یونولیت ٣ سانتی

ضخامت ورق یونولیت فشرده

دومین عامل تعیین کننده قیمت ، ضخامت ورق ها است. اگر ضخامت ورق یونولیت رقمی باشد که با توجه به ابعاد بلوک ، کمترین دور ریز و پرتی را داشته باشد ، خرید این یونولیت مقرون به صرفه خواهد بود. اما اگر ضخامت یونولیت میزانی باشد که با توجه به ابعاد آن دارای پرتی زیادی باشد ، خرید آن به صرفه نخواهد بود. بنابراین ضخامت ، مسئله مهمی است که باید بدان توجه داشت و بر آن اساس به انتخاب ورق یا بلوک های یونولیتی اقدام نمود.

ضخامت ورق یونولیت فشرده

دانسیته ورق ها یا بلوک ها

قطعاً مهمترین عامل تعیین کننده قیمت ، دانسیته است. دانسیته ، میزان تراکم یونولیت است. مسلماً ورق هایی که دانسیته بالاتری داشته باشند ، کیفیت بیشتری خواهند داشت. زیرا به سبب مقاومت بالاتر ، طول عمر و ماندگاری بیشتری خواهند داشت. دانسیته پلاستوفوم های فشرده معمولاً میان 25 تا 40 است. هر اندازه که دانسیته بیشتر باشد ، قیمت یونولیت بیشتر خواهد بود.

تاریخ انقضای مواد اولیه یونولیت فشرده

قیمت یونولیت ها تحت تأثیر تاریخ انقضاء آن خواهد بود. اگر ورق های یونولیتی بیشتر از شش ماه است که در کارخانه تولید شده باشند ، مناسب خرید نخواهند بود. زیرا مدت زمان زیادی از تولید آنها گذشته است و مدتهاست که در انبار نگه داری شده اند. بنابراین به تاریخ تولید و انقضاء ورق های یونولیتی توجه کنید.

مهمترین ویژگی های پلاستوفوم های فشرده

این یونولیت ها دارای چندین خصوصیت مهم هستند که آنها را از سایر یونولیت ها برتر کرده اند :

بررسی چندین ویژگی دیگر یونولیت فشرده

لازم است به چندین ویژگی مهم دیگر پلاستوفوم های فشرده اشاره کنیم :

عایق الکتریکی خوب : ورق های این یونولیت می توانند عایق الکتریکی بسیار خوبی باشند. این ورق ها معمولاً بازه فرکانسی 100 الی 400 مگاهرتز را پوشش داده و در این بازه کاملاً مانند عایق عمل می کنند. لذا در مکان هایی که جریان الکتریکی زیادی وجود دارد بهره گیری از این یونولیت ها برای عایق سازی بسیار سودمند خواهد بود.

بهداشتی و غیر سمی بودن : این یونولیت ها کاملاً غیرسمی هستند و کار با آنها هیچگونه زیانی برای سلامتی نخواهد داشت. بنابراین یونولیت فشرده کاملاً ایمن است. هیچگونه جانور و یا باکتری و قارچی نمی توانند بر روی این یونولیت ها زندگی کنند و ماندگار شوند.

سخت بودن : شاید کمتر ماده ای وجود داشته باشد که در عین سبک بودن ، بسیار سخت باشد. این یونولیت ها در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند. به همین دلیل برای محافظت از کالاهایی که نیاز به مراقبت در برابر آسیب دیدگی فیزیکی دارند از این یونولیت ها استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: یونولیت بهتر است یا پشم سنگ ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...