یونولیت‌ ماکت سازی ، محصولی مناسب برای ساخت انواع ماکت های دانشجویی ، نظامی ، مهندسی ، تبلیغاتی و … می باشد.

مواد اولیه ساخت این یونولیت مانند سایر یونولیت ها می باشد. این یونولیت ها به دلیل ویژگی های خاص خود برای ساخت انواع ماکت ها مناسب هستند. البته این یونولیت ها علاوه بر ساخت ماکت ، کاربردهای دیگری دارند.

بیشتر بخوانید: بهترین نوع یونولیت سقفی

مزایای یونولیت‌های ماکت سازی

استفاده از این یونولیت ها به چندین جهت توصیه می شود. محصول دیگری وجود ندارد که ماکت سازی را تا این اندازه برای شما آسان و کم هزینه کند. بنابراین بهترین متریال برای ماکت سازی ، یونولیت‌ ماکت سازی است.

– این یونولیت ها ، قیمت بسیار مناسبی دارند و ساخت ماکت با آنها بسیار اقتصادی و به صرفه خواهد بود.

– طول عمر این یونولیت بالا است و این مسئله سبب می شود که ماکت ساخته شده با آنها تا مدتها به همان شکل و کیفیت باقی بماند.

– یونولیت های گفته شده هرگز تحت تأثیر عوامل گوناگون خراب نمی شود.

– سبکی یونولیت ها موجب سبکی ماکت های ساخته شده با آن می شود که این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است.

– جابه جایی یونولیت ها به دلیل سبکی آنها ، بسیار راحت است.

– میزان نفوذ آب داخل این یونولیت ها بسیار کم است و این مسئله سبب می شود که یونولیت ها پوسیده نشوند.

– یونولیت‌ ماکت سازی در اندازه های گوناگونی وجود دارد که مطابق با نیازهای مختلف مصرف کنندگان خواهد بود.

– هیچگونه جانور و حشره ای نمی تواند این یونولیت ها را مکانی برای سکونت خود انتخاب کند. زیرا بافت یونولیت مناسب چنین سکونتی نیست.

– تنوع یونولیت ها زیاد است. به راحتی می توان یونولیت را به طرح و رنگ های مختلف درآورد و از آنها مطابق با سلیقه خود استفاده کرد.

با توجه به موارد فوق می توان استنباط کرد که این یونولیت ها به بهترین نحو ، ساخت انواع ماکت های کوچک و بزرگ با دقت و ظرافت بالا را امکان پذیر می کنند. اگر از مهارت خود به خوبی استفاده کنید و در زمان انجام کار ، دقت لازمه را داشته باشید می توانید زیباترین و حرفه ای ترین ماکت ها را درست کنید.

کاربردهای یونولیت‌ ماکت سازی

قطعاً مصرف این یونولیت ها صرفاً برای ساخت ماکت های پروژه های عمرانی نیست. درست است که از این یونولیت ها بیشتر برای ماکت سازی برج و ساختمان ها و … استفاده می شود ، اما کاربردهای دیگری برای این یونولیت ها وجود دارد. در صنعت خودروسازی از این یونولیت ها زیاد استفاده می شود.

گاهی پیش از ساخت اولین نمونه از یک خودرو به منظور تبلیغ آن خودرو و معرفی آن به جامعه ، با استفاده از یونولیت به ساخت ماکت خودرو اقدام می کنند تا در مدت زمان کوتاهی بتوانند نمونه ای از آن خودرو را درست کرده و آن را به نمایش بگذارند. در فروشگاه ها ، مراکز نظامی ، دانشگاه ها ، شرکت های مهندسی ، شرکت های فنی و خدماتی و … از این یونولیت ها استفاده می کنند.

از دیگر کاربردهای یونولیت‌ ماکت سازی می توان به ساخت ماکت گوشی های هوشمند ، ساخت ماکت موشک ، ساخت ماکت پهباد ، ساخت ماکت تانک ، ساخت ماکت هواپیما ، ساخت ماکت کشتی ، ساخت ماکت لوازم آرایشی و بهداشتی ، عروسک سازی ، ساخت وسایل تزئینی و دکوری و … اشاره کرد.

کاربردهای یونولیت‌ ماکت سازی

نحوه برش یونولیت‌های ماکت سازی

یکی از مسائل مهم در ارتباط با ساخت ماکت با یونولیت ، نحوه برش زدن آنها است. برش یونولیت ها باید با دقت و ظرافت بالایی انجام شود تا کیفیت ماکت بسیار بالا باشد. کوچکترین بی دقتی و کثیف کاری سبب زشت شدن ماکت می شود. برش ها باید به گونه ای برش داده شوند که لبه های آنها صاف و یکنواخت باشد.

برای برش دادن یونولیت‌ماکت سازی به صورت یک خط برش مستقیم ، باید از ابزاری تیز و برنده استفاده کرد. فشار دست باید به اندازه ای باشد که بر ورق ها ، تسلط کافی وجود داشته باشد. با فشار دست یک شیار در مرکز یونولیت با یک کارت اعتباری درست کنید. البته می توانید از یک کارتر استفاده کنید.

یونولیت در راستای خط برش ایجاد شده ، شکسته می شود. به منظور دستیابی به نتیجه بهتر باید یونولیت را روی میز و در کنار لبه آن بگذارید. حال به آهستگی در راستای خط ، یک فشاری ایجاد کنید یا یک فرورفتگی مناسب درست شود. اگر نیاز است ، فوم های اضافی را توسط یک کارتر محو کنید.

یونولیت‌ ماکت سازی را توسط چاقوی دندانه دار به صورت طولانی برش دهید. در زمان حرکات ، کمی بر چاقو فشار آورده تا یونولیت با مشکل شکستگی و آسیب دیدگی مواجه نشود. کاتر برای ایجاد برش های کوچک و ظریف ، خوب است. ولی برای برش قطعات ضخیم نباید از کاتر استفاده کنید. تیغه های دندانه دار موجب برش های غیریکنواخت می شود. اما کاترها در اغلب موارد برش هایی یکنواخت ایجاد می کنند.

با استفاده از کاتر باید حرکات کوچک و پیوسته ای را دنبال کنید تا قطعات حاصل دارای لبه های یکدست باشند. بعد از برش ابتدایی ، توسط کاتر چندین بار برش هایی را بزنید. برش ها باید عمیق باشند تا کیفیت لازم را داشته باشند. تیغه های کاتر باید در طول برش ، مدام تعویض شوند. اگر تیغه ها کند باشند ، برش های ناهمواری و غیریکنواختی در بخش کف پلاستوفوم ایجاد می شود.

قیمت یونولیت‌ ماکت سازی

نرخ این یونولیت ها با توجه به کیفیت آن مشخص می شود. البته به جز عوامل کیفی ، فاکتورهای کمی در تعیین قیمت یونولیت مؤثر هستند. فاکتورهای کمی شامل طول ، عرض و ضخامت یونولیت است. همچنین چگالی یونولیت ، فاکتور کمی دیگری است که به صورت مستقیم در تعیین قیمت یونولیت اثر می گذارد.

برخی از تولیدکنندگان ، یونولیت را با قیمت های بسیار پایینی به فروش می رسانند. خریداران باید توجه داشته باشند که یونولیت های ارزان قیمت احتمالاً با متریال بی کیفیت درست شده اند و اصلاً مرغوبیت و مقاومت لازم را ندارند. بنابراین در زمان خرید یونولیت باید توجه کاملی به کیفیت و مرغوبیت یونولیت ها داشته باشید و صرفاً به قیمت ها توجه نکنید و این محصولات را از هر کارخانه ای خریداری نکنید.

بیشتر بخوانید: بازار یونولیت در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...