در این مقاله سعی داریم در مورد کاربرد یونولیت در ساختمان سازی و صنعت ساختمان صحبت کنیم .لطفا تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

کاربرد یونولیت در ساختمان سازی : با پیشرفت صنعت ساخت و ساز در دنیا برای بالا بردن سطح کیفی کار و بهره وری بیشتر ، نوآوری هایی صورت گرفته است که از آن جمله می توان به استفاده از مصالح سبک در ساختمان اشاره کرد . امروزه سعی می شود از مصالحی که در مقایسه با مصالح پیشین سبکتر ، کاراتر و حتی ارزانتر هستند استفاده شود که موضوع این مقاله بر روی بلوکهای سقفی یونولیت که یکی از انواع مختلف مصالح سبک است متمرکز گردیده است. این بلوک ها در دو نوع « قابل اشتعال» و «غیر قابل اشتعال» در بازار عرضه می شوند.

 

مزایای استفاده از یونولیت در ساختمان سازی

۱- این بلوک ها نوعی عایق حرارتی, برودتی و عایق رطوبتی محسوب می شوند و مقاومت بسیار بالایی در برابر آب, رطوبت و رشد باکتری دارند.

۲- پلاستوفوم باعث مقاوم سازی سازه و سبک سازی بارهای مرده می شود و امنیت سازه را در برابر حوادث طبیعی بالا می برد. بلوک های یونولیتی این امکان را فراهم می کنند که به جای ده عدد بلوک سفالی یک عدد بلوک یونولیتی جایگزین شود و این امر خود به سبک سازی سازه کمک شایانی می کند. وزن هر قطعه بلوک سیمانی که در ساختمان سازی به کار می رود، ۱۵ کیلوگرم است، در حالی که وزن بلوک های یونولیتی بسیار ناچیز است . بلوک های «پلی استایرن» به دلیل سبکی وزن خود، وزن نهایی ساختمان را کم

می کنند، به همین دلیل در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

۳- استفاده از یونولیت در ساختمان سازی میزان ضایعات و نخاله های ساختمانی را کاهش می دهد و در هنگام حمل و نقل و نصب, خطری برای کارگران ایجاد نمی کند . استفاده از بلوک های پلاستوفوم باعث کاهش مصرف بتن, تیرچه و فولاد شده و به دلیل وزن کمی که دارند در هر ساختمان ۳۰ درصد از حجم بتن را کاهش میدهند.

۴- ضربه پذیری این بلوک ها بسیار بالاست و از مقاومت و پایداری فوق العاده ای در برابر زلزله برخوردار هستند. اجرای این بلوک ها نیازمند استفاده کمتر از تیرچه های بلوکی و نیروی انسانی است .

۵ – با توجه به اینکه بلوکهای یونولیت از بلوکهای سیمانی و سفالی سبک ترند وحمل آنها آسانتر است و همچنین به دلیل اینکه طول آنها از طول بلوک های سفالی و سیمانی بیشتر است، کارگران به راحتی و در مدت زمان کمتری می توانند آنهارا نصب کنند. به دلیل سرعت اجرای بالاتر باعث صرفه جویی در زمان می شوند .

۶- قیمت بلوکهای یونولیت از بلوکهای سیمانی و سفالی بیشتر است، اما با توجه به صرف جویی در استفاده از مصالح دیگر و همچنین با توجه به زمان کمتری که این سقفها برای اجرا نیاز دارند. که در نتیجه آن ساعات کار کارگران کاهش می یابد در مجموع سقف اجرا شده با بلوک یونولیتی در مقایسه با سقف اجرا شده بابلوک سیمانی و سفالی هزینه کمتری نیاز دارد .

۷- می دانیم که هرچه سطح مصالح صاف و صیقلی تر بوده و میزان تراکم مصالح بیشتر باشد امواج صوتی را بیشتر منعکس می کنند.

میزان عایق بودن بلوکهای سیمانی و سفالی در برابر صوت بسته به نوع این بلوکها و تراکم ساختار آن متفاوت است. با توجه به آن که

کاربرد یونولیت در ساختمان سازی: می توان میزان تراکم مواد در بلوکهای یونولیت را تا حد زیادی افزایش داده و همچنین به مراتب سطح این بلوکها صاف تر از سایر بلوکها بوده که در انعکاس صوت تأثیر داشته و همچنین از آنجایی که این بلوکها از نظر مشخصات فنی و ابعاد آنها در وضعیت نسبتاً یکسان تر از بلوکهای سیمانی و سفالی هستند و مسدود کردن منافذ و اتصالات از کیفیت بیشتری برخوردار است عایق صوتی مناسبتری نسبت به سایر بلوکها هستند و حتی می توان با بهبود کیفیت آنها این میزان را به حدود ۱۰۰٪ نزدیک نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...