کاربرد یونولیت سقفی استاندارد: یونولیت امروزه در صنعت ساخت و ساز، یکی از مهم ترین مواد و مصالحی است که به خاطر عایق بودن و وزن سبکی که دارد افراد زیادی ترغیب می شوند و به خرید و نصب آن در سازه ی خود اقدام می کنند.

یونولیت سقفی استاندارد که مواد تشکیل دهنده آن پلی استایرن است یکی از انواع مهم یونولیت هاست که در ساخت سقف ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد فوم سقفی استاندارد کافیست در ایران ورق همراه ما باشید.

تفاوت یونولیت سقفی استاندارد با غیر استاندارد

هر دو یونولیت استاندارد و غیر استاندارد از یک ماده(پلی استایرن) ساخته شده اند و تفاوتی که آن ها را از هم متمایز می سازد درصد ناهمگونی در آن هاست که به موجب آن یونولیت سقفی استاندارد در هنگام بتن ریزی، کیفیت کار را بالا برده و هزینه های جانبی را نیز به حداقل ممکن می رساند. اما یونولیت غیر استاندارد با این که هزینه مستیم را کاهش می دهد اما همزمان کیفیت بتن ریزی را پایین و هزینه های غیر مستقیم را بالا  می برد.

ویژگی های یونولیت استاندارد

کاربرد یونولیت سقفی استاندارد همان طور که از نامش پیداست در سقف ساختمان ها به کار برده می شوند که یکی از مهم ترین کاربرد یونولیت در ساختمان سازی است. از این رو لازم است در حین ساخت یکسری استانداردها بر رویشان اعمال شود که در زیر به تشریح دو مورد از آن ها می پردازیم.

استاندارد ظاهری یونولیت

یونولیت های سقفی استاندارد باید دارای سطح صاف و یکدست باشند و مابین پلی استایرن های تشکیل دهنده آن فضای خالی وجود نداشته باشد. مشخصاتی نظیر میزان چگالی، ضخامت، اندازه، طول و… باید به گونه ای روی یونولیت های سقفی درج شوند که به آن ها آسیبی وارد نیاید. برای آشنایی با انواع دیگر یونولیت مثل یونولیت بسته بندی با ما در ارتباط باشید.

استاندارد ایمنی یونولیت در برابر آتش

فوم سقفی استاندارد از نوع کند سوز است. در حال حاضر به کاربردن یونولیت های غیر کندسوز در ساخت و سازها ممنوع اعلام شده. طریقه نصب این یونولیت در سقف باید به گونه ای باشد که توسط لایه هایی پوشانده شود تا در معرض حرارت مستقیم قرار نگیرد. این نوع یونولیت را باید در جایی نگه داری کنید که مواد آتش زاد در مجاورتش نباشد.

در آخر

کاربرد یونولیت سقفی استاندارد در اکثر ساخت و سازها یکسان است. حال ویژگی های منحصر به فرد این فوم و قیمت یونولیت سقفی مقرون به صرفه ی آن باعث شده افراد بسیاری برای ساخت سقف خانه هایشان این فوم را برگزینند. تا در حین  استفاده از مزیت عایقی، محکمی و سبکی آن از قیمت مناسبش نیز بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...