یونولیت برای عایق‌کاری آبسردکن بسیار مناسب است. با استفاده از یونولیت می توان مانع از تبادل دما در دستگاه آبسردکن شد.

آبسردکن ، دستگاهی است که در مکان های مختلفی مورداستفاده قرار می گیرد. این وسیله می تواند یک جایگزین مدرن برای کلمن و فلاسک آب باشد. برخی از آب سردکن ها دو منظوره هستند و توانایی آماده کردن آب سرد و آب جوش را دارا می باشند.

اجزای تشکیل دهنده آبسردکن

یونولیت برای عایق‌کاری آبسردکن ، بسیار مناسب است. آبسردکن دارای اجزای مختلفی مانند کمپرسور ، لوله های آبسردکن ، کندانسور ، مخزن و بدنه ، فیلتر تصفیه و … می باشد که هر یک وظیفه مشخصی را انجام می دهند تا آب سرد در اختیار شما قرار بگیرد.

نقشی که کمپرسور آب سردکن دارد از سایر اجزاء مهمتر است. عملکرد کمپرسور آبسردکن همانند کمپرسور یخچال است. یکی دیگر از اجزایی که برای ساخت کمپرسور مورداستفاده قرار می گیرد ، یونولیت است. این ماده با هدف عایق بندی آب سردکن به کار می رود تا سرمای داخل دستگاه آب سرد کن به بیرون نرود و گرمای محیط بیرون به داخل دستگاه نیاید.

علت استفاده از یونولیت در آب سرد کن

یونولیت برای عایق‌کاری آبسردکن به کار می رود و نقش عایق را ایفا می کند. یونولیت در نقش یک عایق برودتی موجب حفظ دمای آب سردکن بر روی دمای تنظیمی از سوی کاربر می شود. به بیان دیگر هوای سرد داخل دستگاه به بیرون نفوذ نکرده تا آب داخل دستگاه به صورت گوارا و خنک باشد. همچنین اگر هوای محیط گرم باشد ، این گرما موجب عملکرد نادرست آب سردکن در خنک کردن آب نخواهد شد. زیرا یونولیت مانع از نفوذ گرما به داخل دستگاه آب سردکن می شود.

ویژگی های ورق یونولیت فشرده مورداستفاده در آب سردکن

یونولیت برای عایق‌کاری آبسردکن به دلیل ویژگی های خاصی که دارد ، بسیار مناسب است. یونولیت ، بسیار سبک است. این ماده با بهره گیری از ذرات پلی استایرن انبساطی بر اساس پروسه ای خاص درست می شود. ویژگی قابل توجه یونولیت این است که عایق است. عایق بودن یونولیت در برابر عوامل مختلف مانند سرما ، گرما ، رطوبت ، آب ، امواج صوت و … است.

این محصول در چگالی های مختلفی ساخته می شود تا برای هر استفاده ای مناسب باشد. برای برخی از کاربردها نیازی به استفاده از یونولیت با دانسیته بالا نمی باشد. برعکس ، برخی از کاربردها نیاز مبرم به استفاده از یونولیت های با چگالی بالا دارند. یونولیت برای عایق‌کاری آبسردکن باید دارای دانسیته بالایی باشد.

مقاومت بالای یونولیت در برابر انواع ضربات و فشار ، از دیگر ویژگی حائزاهمیت پلاستوفوم ( یونولیت ) است. قابلیت های متعدد یونولیت موجب شده است که به محصولات مشابه خود ، ترجیح داده شوند. طول عمر بالای یونولیت ، آن را محبوب کرده است. در واقع این محصول ارزان قیمت ، طول عمر بالایی دارد و تولید هر محصولی را با کمترین هزینه ممکن می کند.

یونولیت برای عایق‌کاری آبسردکن از آن جهت مناسب است که ضمن ممانعت از ورود و خروج گرما و سرما ، در برابر ضربه از خود عکس العمل بسیار خوبی نشان می دهد. کاربردهای یونولیت بسیار زیاد است. اما کاربرد یونولیت برای ساخت آب سردکن به دلیل خاصیت عایق دمایی آن است. همین خاصیت موجب شده است که از یونولیت در سردخانه و احداث یخچال های صنعتی استفاده شود. یونولیت در عایق سازی این موارد ، بی نظیر عمل می کند و به خوبی از اتلاف سرما جلوگیری می کند. این عایق در دستگاه های آب سردکن نصب می شود و مانند سدی در برابر هوای گرم بیرون خواهد بود و مانع از ورود آن به داخل آب سرد کن می شود و همچنین اجازه نمی دهد که هوای سرد داخل آبسردکن به بیرون برود.

مقاله پیشنهادی: آشنایی با بهترین نوع فوم

کاربرد یونولیت برای عایق‌کاری آبسردکن

وجود یونولیت در دستگاه آب سرد کن سبب می شود که دمای آب سرد کن کاملاً حفظ شود. کاربرد یونولیت در دستگاه آب سرد کن به عنوان یک عایق برودتی می باشد. عایق های برودتی بر اساس مواد تشکیل دهنده و الیاف های موجود در آنها با یکدیگر متفاوت هستند. هر یک از انواع عایق های برودتی به میزان مشخصی می توانند مانع از اتلاف سرما شوند.

عایق های برودتی را به دو دسته شامل عایق های پلیمری و عایق های معدنی تقسیم می کنند. یونولیت ، جزء عایق های پلیمری است. عایق برودتی الاستومری ، عایق پشم سنگ ، عایق پشم شیشه ، عایق یونولیت ، عایق پولی یورتان و … از جمله عایق های برودتی هستند. در میان این عایق ها به استفاده از عایق یونولیتی یا عایق پلی استایرن ، تمایل بیشتری وجود دارد. هر یک از عایق های برودتی نامبرده شده دارای مزایا و معایبی هستند.

برخی از عایق ها از خاصیت عایق بیشتر و برخی دیگر از قیمت مناسب تر برخوردار هستند. یونولیت برای عایق‌کاری آبسردکن به خوبی عمل نموده و از وجود هوا در جداره های دستگاه جلوگیری می کند.

مزایای عایق بندی آبسردکن با استفاده از پلاستوفوم

یونولیت نسبت به سایر عایق ها سبکتر است و موجب سنگین شدن آب سرد کن نمی شود. دانسیته ورق یونولیت فشرده معمولاً بالا است و این مسئله در مقاومت بیشتر آن اثرگذار است. یونولیت با سرما و رطوبت ، هیچ مشکلی ندارد. بنابراین وجود آن در دستگاه آبسردکن منجر به کاهش راندمان دستگاه نمی شود.

از ورق یونولیت در دانسیته های مختلف می توان در دستگاه آبسردکن استفاده کرد. توانایی یونولیت برای مقابله با ورود و خروج هوا ، بسیار عالی است. ضخامت ورق یونولیت در میزان خاصیت عایق دمایی آن اثرگذار است.

قیمت یونولیت برای عایق‌کاری آبسردکن چقدر است ؟

نرخ این محصول با توجه به متریال به کار رفته در آن ، متفاوت است. عایق های یونولیتی در ابعاد و ضخامت مختلفی تولید می شوند که این مسئله هم در تعیین قیمت آن اثرگذار است. قیمت ورق یونولیت فشرده به صورت مستقیم با جرم حجمی آن در ارتباط است. هر اندازه که میزان جرم حجمی پلاستوفوم بیشتر باشد ، قیمت آن بیشتر است. یونولیت در مقایسه با برخی از عایق های برودتی مانند پشم سنگ ، ارزان تر است و این مسئله در انتخاب یونولیت به عنوان عایق دستگاه آب سرد کن اثرگذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...