آیا استفاده از یونولیت برای کف ساختمان مناسب است؟ علل استفاده از یونولیت برای کف ساختمان چیست؟

دوستان عزیز اگر مشتاق هستید که پاسخ این پرسش ها را دریابید، می توانید با صرف مدت زمان بسیار کم و مطالعه این مقاله از پاسخ آنها مطلع شوید و اطلاعات مناسبی در خصوص یونولیت و استفاده از آن در کف ساختمان به دست آورید.

یونولیت یک محصول بسیار سبک است که از دانه های پلی استر فشرده ساخته شده که بیش از 95 درصد از آن را هوا تشکیل می دهد و 5 درصد آن نیز از پلاستیک ساخته شده است. ذرات پلاستیک از مونومر ساخته می شوند و به این ترتیب یونولیت یک ترموپلاستیک جامد به حساب می آید.

یونولیت دارای خواص بسیار زیادی از قبیل:عایق حرارتی ، خواص میرایی و وزن بسیار سبک است که کاربرد های بسیار زیادی دارد و امروزه استفاده از آن در ساختمان سازی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و برای بخش های مختلف ساختمان از جمله کف ساختمان از یونولیت استفاده می شود.

علل استفاده از یونولیت برای کف ساختمان چیست؟

اصلی ترین عاملی که باعث شده تا از یونولیت برای پوشش دادن کف ساختمان استفاده شود، به وجود آوردن سیستم گرمایشی در داخل ساختمان به وسیله این محصول است.

در صورتی که از یونولیت برای کف استفاده شود، مصرف انرژی کاهش پیدا می کند زیرا یونولیت می تواند به میزان 25 الی 35 درصد نسبت به تجهیزات دیگری که در ساختمان سازی استفاده می شوند، مصرف انرژی را کاهش دهد و تا ارتفاع دو متری از سطح زمین را گرم کند.

مزایای استفاده از یونولیت برای کف ساختمان چیست؟

در صورتی که از یونولیت برای پوشش دادن کف ساختمان ها استفاده شود، مزیت هایی برای ساختمان مورد نظر ایجاد خواهد شد که این مزایا به شرح زیر هستند:

به وجود آوردن عایق حرارتی و طراحی سیستم گرمایش از کف

امروزه با استفاده از یونولیت می توان سیستم گرمایش از کف در ساختمان ها طراحی کرد به این شکل که در ورقه های یونولیت استفاده شده در کف ساختمان لوله های مربوط به گرمایش خانه مانند: لوله های شوفاژ و پکیج را با طراحی مخصوصی رد می کنند که در این صورت در طول زمستان انرژی مجود در لوله ها باعث گرم شدن تمامی بخش های خانه می شود که به انجام این کار طراحی سیستم گرمایشی از کف گفته می شود.

صرفه جویی در مصرف انرژی های مختلف نظیر گاز و برق و آب

با در نظر گرفتن این مساله که استفاده از یونولیت یک سیستم گرمایشی از کف را ایجاد می کند به گونه ای که کف ساختمان در زمستان با استفاده از لوله های کار گذاشته شده و یونولیت بسیار گرم می شود، می توان گفت که یونولیت باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود و همان طور که در قسمت فوق ذکر شد، با استفاده از یونولیت میتوان به میزان 25 الی 30 درصد مصرف انرژی را با این محصول کاهش داد.

نیاز به صرف هزینه کمتر و مقرون به صرفه بودن این روش

یونولیت محصولی با قیمت مناسب است و با استفاده از آن میتوان در هزینه به میزان زیادی صرفه جویی کرد و باعث کاهش هزینه ها شد. به عبارت دیگر هزینه مورد نیاز برای تهیه یونولیت در مقایسه با محصولات دیگری که برای ساختمان استفاده می شوند بسیار کمتر است.

امکان پیاده سازی و نصب یونولیت ها برای کف آسان تر از روش های دیگر است

یونولیت به گونه ای است که استفاده از آن برای کف به دلیل وزن سبک آن و یکپارچگی که دارد، از نصب بسیار آسانی برخوردار است و در صورتی که از آن استفاده شود، نه تنها پیاده سازی و نصب آن آسان است بلکه نصب آن در مدت زمان بسیار کمتری نیز قابل انجام است.

کمک به گرم شدن خانه در زمستان با مصرف انرژی کمتر

از دیگر مزایای محصول این است که به گرم شدن خانه در زمستان با مصرف انرژی کمتر کمک می کند و مصرف انرژی را کاهش می دهد.

کلام آخر

همان طور که در این مطلب مشاهده کردید، استفاده از یونولیت مزیت های بسیار زیادی در ساختمان سازی دارد و بهتر است که از آن برای ساخت ساختمان استفاده شود تا بتوان از مزیت های آن بهره مند گردید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...