یونولیت بسته بندی دارویی ، محصولی بسیار مناسب برای مراقبت و محافظت از انواع داروها و محصولات بهداشتی می باشد.

یک عنصر مهم درباره محصولات دارویی، بسته بندی آنها می باشد که مسئله بسیار مهمی است. بسته بندی، نقش مهمی در کیفیت، ایمنی و کارایی داروها دارد. یک دارو ممکن است چندین بسته بندی داشته باشد. هر یک از بسته بندی های داروها باید به گونه ای باشند که کیفیت و کارایی آنها را حفظ کند.

بسته بندی اولیه هر یک از داروهای ممنوعه، داروهای موضعی، داروهای گیاهی و داروهای شیمیایی و … به نحو متفاوتی انجام می شود. اما برای بسته بندی ثانویه یا بسته بندی سوم تمامی داروها می توان از یونولیت بسته‌بندی دارویی استفاده نمود.

بسته بندی دارو شامل چه مواردی است؟

یک بسته بندی دارو شامل موارد مختلفی مانند جعبه دارو، بروشور، یونولیت یا پی وسی داخل جعبه، پوشش های آلومینیومی یا شیشه ای دارو و … هستند. وجود هر یک از این موارد اهمیت زیادی دارد و به نوعی ایمنی و سلامت دارو را تأمین می کند. با توجه به اینکه دارو چیست و از چه نوعی می باشد، جعبه بسته بندی آن شامل موارد مختلفی می باشد. برای مثال بسته بندی داروهای تزریقی ممکن است با بسته بندی یک داروی محلول و مایع متفاوت باشد.

هر یک از بسته بندی های دارو طی مراحل مختلفی و با استفاده از متریال مختلفی انجام می شود. بسته بندی درست و اصولی داروها به آنها ارزش بیشتری می بخشد و موجب اطمینان بیشتر مصرف کنندگان به آن می شود. قطعاً اگر دارویی فاقد بسته بندی باکیفیتی باشد، شک و تردیدی را در دل مصرف کنندگان ایجاد می کند.

مزایای استفاده از یونولیت بسته‌بندی دارویی

اگر برای بسته بندی انواع داروها از یونولیت یا پلاستوفوم استفاده شود، نتایج بسیار مهمی بدست می آید:

– حمل و نقل چنین محصولات دارویی بسیار آسان خواهد بود. زیرا اولاً یونولیت بسته بندی سبک است و دوماً امکان تکان خوردن و لرزش داروها داخل جعبه وجود ندارد.

– احتمال آسیب دیدگی دارو به دلیل وارد شدن ضربه و فشار و … بسیار کم خواهد بود. زیرا یونولیت بسته بندی دارو در مقابل ضربه و فشار دارای مقاومت زیادی است و به هیچ عنوان، کم نمی آورد.

– احتمال جذب آلودگی به داخل دارو بسیار کم است. زیرا یونولیت مانع از ورود هیچ آلودگی و میکروبی به داخل دارو می شود.

– با استفاده از یونولیت بسته‌بندی دارویی، از ورود رطوبت و آب به داخل کارتن جلوگیری می شود.

– تغییرات دمایی نمی تواند سلامت دارو را تحت تأثیر قرار دهد. زیرا یونولیت به خوبی از آن محافظت می کند. چرا که یونولیت عایق گرما است و اجازه ورد گرما به داخل را نمی دهد.

– استفاده از یونولیت سبب می شود که نور به داخل دارو وارد نشود. تابش نور می تواند سلامت دارو را تحت تأثیر قرار دهد. یونولیت از ورود هر نوری به داخل دارو جلوگیری می کند.

– قیمت مناسب یونولیت سبب می شود که برای بسته بندی دارو به سایر متریال ترجیح داده شود. یک بسته بندی به صرفه با استفاده از یونولیت مخصوص بسته بندی دارو انجام می شود.

– یونولیت بسته‌بندی دارویی در ابعاد و اشکال مختلفی قابل تولید است. با استفاده از شکل و ابعاد داروی موردنظر، ساخت یونولیت بسته بندی آن به صورت سفارشی انجام می شود.

اهمیت بسته بندی اصولی دارو

بسته بندی دارو باید با توجه به الزامات و دستورالعمل هایی انجام شود. هر ماده ای برای بسته بندی دارو مناسب نمی باشد. اگر داروها به صورت اصولی بسته بندی نشوند، در معرض خطرات مختلفی قرار خواهند داشت. تولیدکنندگان دارو باید با درنظر گرفتن مشکلات و خطرات احتمالی که در مسیر انتقال دارو وجود دارند، بسته بندی مناسبی را برای داروهای تولیدی خود انتخاب کنند.

یک بسته بندی غیراصولی ممکن است هزینه های تولیدکنندگان دارو را افزایش دهد. زیرا خسارت های مختلفی بر روی دست تولیدکنندگان می گذارد. هر اندازه که در زمان جابه جایی احتیاط های لازم به عمل آید، باز هم احتمال آسیب دیدگی محصولات دارویی بسیار زیاد است.

یونولیت بسته‌بندی دارویی ، بهترین روش برای بسته بندی داروها است که سلامت آنها را از جنبه های مختلف حفظ می کند. اگر تولیدکنندگان از هزینه بسته بندی با استفاده از یونولیت واهمه دارند، بدانند که هزینه بسته بندی با پلاستوفوم بسیار مناسب است.

بایدها و نبایدهای بسته بندی دارو

– بسته بندی دارو باید با استفاده از مواد بهداشتی انجام شود که سلامت آن را تهدید نکند. ممکن است برخی از مواد از مقاومت و کیفیت بالایی برخوردار باشند اما بهداشتی نباشند و در ترکیب آنها از مواد سمی و غیربهداشتی استفاده شده باشد. این مواد به هیچ عنوان نباید برای بسته بندی دارو مورداستفاده قرار بگیرند. یونولیت بسته‌بندی دارویی ، کاملاً بهداشتی و سالم است و فاقد هیچگونه ماده سمی است.

– یونولیتی که برای بسته بندی دارو مورداستفاده قرار می گیرد، باید به صورت سفارشی برای آن تولید شده باشد. تنها در این حالت است که دارو به صورت فیکس داخل جعبه قرار می گیرد. یعنی یونولیت بسته بندی یک دارو با یونولیت بسته بندی داروی دیگر متفاوت است. زیرا شکل و ابعاد هر دارو متفاوت از دیگری است.

– جنس متریال بسته بندی برای داروها باید به گونه ای باشد که کارتن داروها، محل سکونت و تجمع حشرات و میکروب ها و … نشود. یونولیت به دلیل بافتی که دارد، اصلاً برای تجمع میکروب ها و باکتری ها و حشرات ایده آل نیست و سلامت بسته بندی دارو را از این نظر حفظ می کند.

قیمت یونولیت بسته‌بندی دارویی

نرخ این محصول با توجه به فاکتورهای مختلفی، تعیین می شود. سفارش این محصول به تولیدکنندگان مختلف، هزینه متفاوتی برای شما خواهد داشت. زیرا هر تولیدکننده ای با توجه به متریال مورداستفاده برای تولید یونولیت بسته بندی دارو و نوع دستگاه های به کار رفته برای تولید آن و دقتی و اهمیتی که برای آن قائل می شود، نرخ متفاوتی را برای آن تعیین می کند. بنابراین نرخ های متفاوتی برای این محصولات وجود دارد. اما با قطعیت می توان اعلام نمود که بسته بندی انواع محصولات دارویی و بهداشتی با پلاستوفوم (یونولیت)، اقتصادی خواهد بود. مجموعه ایران ورق، برترین عرضه کننده این محصولات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...