یونولیت و پلاستوفوم ورقی ۳سانتی در پروژه های ساختمانی کاربرد بسیار زیادی دارد و معمولا به عنوان عایق در ساختمان کاربرد دارد. در صنایع ساختمانی در ابعاد مختلف و ضخامت های مختلف می توان از یونولیت ها استفاده نمود. این یونولیت ها با ضخامت های 1 سانت، 2 سانت، 3 سانت تا 134 سانت، با طول 2 متر و عرض 1 متر قابل سفارش و تولید می باشند.

یونولیت و پلاستوفوم ورقی ۳سانتی یعنی یونولیتی که دارای ضخامت 3 سانتی متر می باشد اما این ضخامت می تواند طول و عرض متفاوتی نیز داشته باشد. ممکن است یونولیت با ضخامت 3 سانتی متر دارای طولی بین 1 تا 200 سانتی متر و یا  حتی 6 متر باشد و دارای عرضی از 1 تا 100 سانتی متر.

ورقه های یونولیت را با دانسیته و چگالی مختلف می توان سفارش داد. برای کاربرد در صنایع ساختمانی از یونولیت با دانسیته 5 تا 50 می توان استفاده کرد.

قابلیت استفاده یونولیت ها در درز انقطاع و دیوارها جهت عایق سازی به منظور جلوگیری از برودت هوا و عایق حرارتی می باشد.

با توجه به اینکه کارخانه های زیادی برای تولید یونولیت وجود دارند می توانند با دستگاه های پیشرفته یونولیت ها را در ابعاد و ضخامت مختلف همراه با دانسیته و چگالی متنوع با درخواست مشتری تولید کنند. از آن جایی که برش این محصولات با دستگاه و به راحتی انجام می شود مشتری می تواند اندازه و سایر دلخواه را با توجه به کارایی مورد نظر سفارش دهد.

یونولیت در ابعادی مانند 3 سانت، 5 سانت و ده سانت تا 100 متر قابل سفارش می باشد.

کاربرد یونولیت و پلاستوفوم ورقی 3 سانتی

در صنایع مختلفی می توان از یونولیت و پلاستوفوم ورق ورقی ۳سانت، ۳سانتی استفاده نمود. در زیر نمونه هایی از کاربردهای این یونولیت گفته شده است.

تولید یونولیت و پلاستوفوم ورقی 3 سانتی

تولید یونولیت 3 سانتی مانند دیگر یونولیت ها با استفاده از پلی استایرن انبساطی امکان پذیر است. در فرآیند تولید یونولیت بعد از یک بار گذراندن حرارت دانه های یونولیت توسط بخار آب به هم می چسبند و در قالب های موجود در کارخانه های تولیدی ریخته شده و بعد از به مصرف در می آید.

این ماده سفید رنگ امروزه جای خود را در میان ساختمان سازها به شدت باز کرده تا جایی که برخی از صنایع کار را بدون یونولیت غیر ممکن می پندارند.

 یونولیت و پلاستوفوم از آنجایی که دارای وزن کم و چگالی مناسب می باشد برای مصرف کننده بسیار قابل استقبال است. حال آن که این ماده با ارزش که در اکثر صنایع کاربرد خود را اعلام کرده است، قیمت پایینی نیز دارد.

تمامی این موارد باعث شده تا امروزه مصرف یونولیت در اکثر ساخت و سازها به طور چشمگیری رو به افزایش رود.

 نکات ایمنی استفاده از یونولیت و پلاستوفوم ورقی 3 سانتی

در ابتدا نیاز است بگوییم که یونولیت به تنهایی نمی تواند عایق خوبی برای صدا باشد به دلیل اینکه یونولیت یک ماده سلول بسته می باشد. برای استفاده از یونولیت به این منظور باید آن را با یک ماده سلول باز ترکیب کرد. در ساختمان ها برای اینکه عایق صدا بودن یونولیت نتیجه بهتری داشته باشد باید لایه های خارجی یونولیت را با سیمان و ماسه پوشش داد. در این صورت می توان گفت یونولیت به عنوان عایق صدا عمل می کند و میتواند انتقال صدا به بیرون را کنترل کرد.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که یونولیت ها به شدت نسبت به مواد نفتی حساسیت دارند. بنابراین در کار با یونولیت باید خیلی مراقب باشید که از مواد نفتی استفاده نکنید. در غیر این صورت ممکن است باعث یک آتش سوزی بزرگ شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...