به منظور کاهش مصرف بتن و سایر مصالح ساختمانی سنگین و گران قیمت، از یونولیت استفاده می شود که وزن سبکی داشته و از مقاومت بالایی برخوردار است. در این مقاله می خواهیم در مورد بحث یونولیت و پلاستوفوم ( پلی استایرن ) پر کننده حجم بشکل استوانه void یا مکعبی گفت و گو کنیم.

یونولیت و پلاستوفوم ( پلی استایرن ) پر کننده حجم بشکل استوانه void یا مکعبی

کاربرد های یونولیت استوانه ای

یونولیت استوانه ای معمولاً در کارگاه های ساختمان سازی استفاده می شود و به منظور پر کردن فضای خالی در پل سازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. بر حسب تحمل فشار یونولیت، می توان برای ضربه گیری  لوازم خانگی در زمان بسته بندی انواع لوازم خانگی استفاده نمایید. در صورت استفاده از یونولیت در طبقات و دیواره های ساختمان ها در برابر زلزله ایمنی بیشتری داشته و وزن سبک آن در ساخت و ساز باعث افزایش سرعت انجام کار می شود.

معایب یونولیت و پلاستوفوم ( پلی استایرن ) استوانه ای

به دلیل این که مواد اصلی سازنده یونانی ها از مواد شیمیایی و نفتی بوده، امکان اشتعال و شعله ور شدن آن وجود دارد. همچنین نمی توان از محصولات دیگر شیمیایی برای رنگ آمیزی استفاده نمایید. در تولید این محصول از کلرو فلورو کربن استفاده شده که باعث آسیب زدن به لایه اوزون می شود.

به طور کلی یونولیت و پلاستوفوم ( پلی استایرن ) پر کننده حجم بشکل استوانه void یا مکعبی، دارای دو دسته اصلی انبساطی و مقاوم است.  در حالت انبساطی از چگالی کمتری در ساخت آن استفاده شده و مقاومت کمتری نسبت به حالت مقاوم دارد. به طور معمول از چگالی بالای ۱۰ برای تولید یونولیت انبساطی استفاده می شود ولی یونولیت‌های مقاوم دارای چگالی بیش از ۳۰ است.

معایب یونولیت و پلاستوفوم ( پلی استایرن ) استوانه ای

کاربرد یونولیت های مکعبی

یکی از پرکاربرد ترین محصولات یونولیتی در صنعت ساختمان سازی، بلوک های سبک یا مکعبی بوده که طی فرآیند های شیمیایی از محصولات پتروشیمی و پلی استایرن تولید می شود. در کارخانجات یونولیت پلی استایرن ها توسط دستگاهی به بلوک‌های استانداردی تبدیل می ‌شوند که در ساخت سطح واحد های ساختمانی و همچنین دیواره ها برای عایق بندی استفاده می شود.

در برج های بالای ده طبقه به دلیل اینکه ساختمان از وزن فوق العاده سنگینی برخوردار نباشد، از یونولیت برای سقف، ستون و دیوار ها استفاده می شود.

ساخت پلی استایرن و یونولیت

در کارخانجات پتروشیمی گرانول های پلی استایرن را تولید می کنند. برای تولید پلی استایرن از ۹۵ درصد هوا و پنج درصد پلاستیک استفاده می شود. در ادامه محصولات تولید شده را به کارخانجات یونولیت منتقل می‌کنند و بر حسب شکل قالب و اندازه استاندارد یونولیت ها، طی فرایندی تبدیل به بلوک های هم اندازه می کنند. در اثر حرارت ناشی از بخار آب، دانه های پلی استایرن منبسط شده و دانه های پلی استایرن تا ۴۰ برابر اندازه اصلی خود افزایش می یابد.

در ادامه دانه ها را قالب گیری کرده و در اندازه های استاندارد تولید می کنند. یکی از مهم ترین وظایف بلوک های سقفی پلی استایرن، عایق بندی ساختمان بوده که باعث کاهش رطوبت سرما و گرما می شود. در نتیجه از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند. در نظر داشته باشید در هنگام آتش سوزی، یونولیت ها در حدود ۲۰ دقیقه می توانند در مقابل حرارت، مقاومت داشته باشند.

مقایسه مصرف بتون در زمان استفاده از یونولیت

طبق برآوردهای انجام شده در زمان استفاده از یونولیت، باعث کاهش ۳۰ درصدی مصرف بتن در ساختمان ها می شود. در کنار بتن شاهد کاهش مصرف فولاد، مصرف تیرچه و بلوک های سیمانی و آجری می شوید. اگر قصد کاهش هزینه های ساختمان و افزایش مقاومت آن را دارید، استفاده از یونولیت ها را پیشنهاد می کنیم.

مقایسه مصرف بتون در زمان استفاده از یونولیت

قیمت یونولیت و پلاستوفوم ( پلی استایرن ) پر کننده حجم بشکل استوانه void یا مکعبی

رفته رفته تقاضای تولید و مصرف یونولیت در کشور ایران افزایش می یابد. به دلیل ساخت و ساز های متعدد، امروزه از یونولیت بیشتری استفاده می شود. به همین دلیل برای خرید یونولیت در وهله اول استعلام قیمت نمایید.

یکی از مجموعه های معتبر در زمینه تولید یونولیت، شرکت ایران یونولیت بوده که خدمات فروش بسیار عالی برای مشتریان خود دارد. در صورت خرید از شرکت از قیمت های مقرون به صرفه بهره مند می شوید. در اولین فرصت با شرکت ایران یونولیت در ارتباط بوده و برای خرید انواع یونولیت به این شرکت مراجعه نمایید.. برای اطلاعات بیشتر در مورد یونولیت و پلاستوفوم ( پلی استایرن ) پر کننده حجم بشکل استوانه void یا مکعبی، مقالات سایت ایران یونولیت را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...