یونولیت گرمایش از کف با هدف ممانعت از هدررفت انرژی در سازه هایی که دارای این سیستم گرمایشی هستند ، به کار می رود.

این نوع یونولیت دارای نقش مهمی در عایق بندی سازه ها است. عایق های کف در گرمایش از کف ممکن است از جنس های مختلفی باشند که یکی از بهترین آنها ، عایق های یونولیتی می باشد. عایق های یونولیتی که دارای دانسیته بالایی هستند به خوبی می توانند مانع از اتلاف انرژی شوند.

سیستم گرمایش از کف چیست ؟

برای اینکه با کارایی یونولیت گرمایش از کف آشنا شویم ، بهتر است ابتدا با این سیستم آشنا شویم. سیستم گرمایش از کف ، روشی جدید برای گرم نمودن فضای ساختمان است که دارای عملکردی متفاوت از سایر روش های گرمایشی می باشد.

این سیستم بر روی کف زمین کار گذاشته می شود. همین مسئله سبب می شود که گام برداشتن در خانه در روزهای سرد پاییزی و زمستانی ، لذت بخش شود. این سیستم به چندین روش قابل اجرا است. در روش جدید سیستم گرمایش از کف به منظور ایجاد گرما ، لوله پنج لایه نیوپایپ در کف تعبیه می شود.

این لوله ها که درون خود ، آب گرم دارند سبب گرمابخشی به ساختمان می شوند. نصب لوله ها در تمامی بخش های ساختمان انجام می شود. لذا یک گرمای مطبوع و یکنواخت ایجاد می شود. آب گرم موردنیاز برای این سیستم توسط سیستم دیگری مانند پکیج فراهم می شود. نقش یونولیت گرمایش از کف در این سیستم بسیار مهم است.

در یکی دیگر از روش های اجرای سیستم گرمایش از کف ، المنت هایی در کف زمین تعبیه می شوند که در واقع جای لوله ها در روش های دیگر را گرفته اند. این المنت ها الکتریکی هستند و به خوبی می توانند گرمایش ساختمان را فراهم کنند.

حرارت همواره از طرف پایین به طرف بالا جریان پیدا می کند. بنابراین وقی لوله ها بر روی کف زمین نصب شده باشند و تولید گرما کنند ، با حرکت به طرف بالا ، یک گرمای بسیار خوب در سریعترین زمان ممکن ایجاد می شود.

اهمیت استفاده از یونولیت گرمایش از کف

یک یونولیت گرمایش از کف که دارای دانسیته موردنظر باشد ، عایق سازی بسیار خوبی ایجاد می کند. داشتن دانسیته بالا برای چنین عایقی لازم است. زیرا مانع از نشست کف می شود. این عایق باید دارای مقاومت بسیار زیاد باشد تا فشارهایی که در حین اجرا به آن وارد می شود ، سبب آسیب دیدگی آن نشود.

تمامی این ویژگی ها در یونولیت وجود دارد. یونولیت ، عایق خوبی است چرا که از مقاومت بسیار زیادی برخوردار است و در زمان اجرا ، در اثر فشارهای وارده دچار مشکل نمی شود. همچنین یونولیت دارای دانسیته لازم می باشد. پس از نصب عایق یونولیتی از دیگر تجهیزاتی مانند بست ریلی ، بست خاردار و … استفاده می کنند تا عایق بندی کامل شود. استفاده از نایلون های حباب دار در کنار لوله ها ، اقدام بسیار خوبی است که موجب بهتر شدن فرآیند عایق سازی کف می شود.

مزایای سیستم گرمایش از کف چیست ؟

یونولیت گرمایش از کف برای انواع سیستم های گرمایش از کف به کار می رود. سیستم گرمایش کف به دلیل مزایایی که ایجاد می کند ، محبوب است. مهمترین مزایای این سیستم ها شامل موارد زیر است :

– ایجاد گرمایش یکدست و مطبوع در کل محیط

– احساس گرمای دلنشین در زمان راه رفتن بر روی زمین

– ممانعت از تعریق کفپوش ها و جلوگیری از خیس بودن و نمناک بودن سرامیک ها و کفپوش ها

– ممانعت از اتلاف انرژی

– راندمان بسیار بالا در مقایسه با سایر روش های گرمایشی

– عدم نیاز به استفاده از سایر سیستم های گرمایشی برای گرم کردن بخش های مختلف محیط

مقاله پیشنهادی: آشنایی با بهترین نوع فوم

نقش یونولیت گرمایش از کف در این سیستم ها

نقش اصلی یونولیت در این سیستم ، نقش عایق حرارتی می باشد. این عایق در کف ، مکانی برای تعبیه تجهیزات گرمایش از کف می باشد تا کلیه لوله های گرمایش از کف ، نایلون ها ، بست های ریلی و بست های عایقی و بست خاردار و … بر روی آن قرار بگیرند و همانند یک زنجیر به یکدیگر متصل شوند. در واقع یونولیت بستر مناسبی برای این کار می باشد و به خوبی می تواند این المان ها را در دل خود جای دهد و از طرفی هم ، مانع از اتلاف انرژی شود.

انواع یونولیت گرمایش کفی

یونولیت گرمایش از کف در مدل های مختلفی وجود داشته که هر یک از نظر خصوصیات کمی و کیفی با یکدیگر تفاوت هایی دارند. نسبت چگالی و ضخامت عایق گرمایشی از کف باید با یکدیگر متناسب باشند و این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است. چنانچه یونولیت های گرمایشی کفی دارای دانسیته پایینی باشند ، پیامدهایی را دارد. در این شرایط بهتر است حداقل از یونولیت هایی استفاده نمود که ضخامت زیادی داشته باشند. ارتفاع عایق گرمایشی کفی نباید از 3 سانت بیشتر باشد و توجه به این مسئله اهمیت زیادی دارد.

ورق یونولیتی شانه تخم مرغی برای گرمایش از کف

این نوع یونولیت گرمایش از کف دارای چگالی بالایی هستند. با وجود این عایق ها ، گرمای تولیدی به طرف پایین حرکت نکرده و صرفاً به سمت بالا می رود. حاصل کار استفاده از این ورق های یونولیتی تخم مرغی ، ایجاد یک گرمایش بسیار مطلوب است که کمترین هدررفت را دارد. فوم های تخم مرغی و یونولیتی با خصوصیات خوبی که دارند می توانند حداکثر راندمان را برای سیستم گرمایشی از کف ایجاد کنند.

انواع سیستم گرمایش کفی

امکان استفاده از یونولیت گرمایش از کف برای تمامی انواع سیستم های گرمایشی وجود دارد. سیستم گرمایشی از کف الکتریکی و سیستم گرمایشی از کف آبی از انواع این سیستم ها هستند. هر یک از این سیستم ها دارای مزایا و معایب خود هستند. برخی از اجزای این سیستم ها و نحوه پیاده سازی این سیستم ها با یکدیگر متفاوت است. در سیستم های گرمایش از کف الکتریکی ، المنت هایی در کف نصب می شوند و در سیستم های گرمایشی از کف آبی ، لوله هایی در کف نصب می شوند. هر دوی این سیستم ها باید عایق بندی شوند تا راندمان خوبی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...