حال ممکن است با این سوال موجه شوید که ، یونولیت بهتر است یا پشم سنگ ؟ در این مطلب در نظر داریم تا ، به بررسی این موضوع بپردازیم . تا ، انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا ، به پاسخ این سوال دست پیدا نمائید .

یونولیت و پشم سنگ دو نوع مصالح متفاوت هستند . از این دو نوع مصالح به عنوان عایق در صنعت ساخت و ساز استفاده می شود . هر دو مدل مصالح دارای ویژگی ها و خواص مختص به خود می باشند . در عین حال ، تفاوت های نیز ، با یکدیگر دارند .

 

یونولیت چیست ؟

 

برای دست یافتن به پاسخی به این سوال یونولیت بهتر است یا پشم سنگ ؟ در ابتدا به معرفی یونولیت می پردازیم . سپس به معرفی پشم سنگ خواهیم پرداخت . به این ترتیب به راحتی قادر خواهیم بود تا ، هر دو محصول را ، با یکدیگر مقایسه نماییم .

یونولیت نوعی محصول پلیمری به شمار می‌ رود . این محصول دارای مصارف گوناگون و متنوعی می‌ باشد . از کاربرد در ساختمان سازی تا کاربرد در صنعت بسته‌ بندی و پل سازی همگی از مصارف یونولیت به شمار می‌ روند . مزیت های این محصول بی شمار بوده و باعث محبوبیت آن شده است .

در ساخت یونولیت نوعی ماده به نام eps یا پلی استایرن انبساطی استفاده شده است . حدود بیش از ۹۰ درصد این مواد از هوا تشکیل شده و همین دلیل سبک وزن بودن یونولیت می‌ باشد . در بخش بعدی از مبحث یونولیت بهتر است یا پشم سنگ ؟ به معرفی پشم سنگ خواهیم پرداخت .

بیشتر بخوانید: آیا یونولیت نسوز آتش می‌ گیرد ؟

پشم سنگ چیست ؟

 

در ادامه مبحث یونولیت بهتر است یا پشم سنگ ؟ پشم سنگ را ، به طور مختصر توضیح خواهیم داد . پشم سنگ در واقع از سنگ بازالت به وجود می آید . سنگ بازالت را ، به همراه نوعی مواد سوختنی به نام کک درون کوره قرار می دهند .

آتش با دمای بسیار بالایی ، به درون کوره دمیده می شود . دمای بالای آتش باعث سوختن کک می شود . سوختن کک نیز منجر به آب شدن سنگ بازالت می گردد . نتیجه این امر خروج سنگ بازالت مایع به صورت رشته است . این رشته ها را ، تحت فشار بالا کنار یکدیگر قرار می دهند .

ترکیب رشته های فشرده شده سنگ بازالت در کنار یکدیگر منجر به ایجاد پشم سنگ می شود . این محصول نیز ، به دلیل خواص بی نظیر ، نوعی عایق به شمار می رود . در ادامه مبحث یونولیت بهتر است یا پشم سنگ ؟ به مقایسه این دو محصول خواهیم پرداخت .

 

مزایای یونولیت چیست ؟

 

این بخش از مبحث یونولیت بهتر است یا پشم سنگ ؟ را ، به بررسی مزایای یونولیت اختصاص می دهیم تا ، به این ترتیب به مقایسه راحت تری از این دو محصول دست یابیم . یونولیت از جمله مصالح پرکاربرد و پر مزیت به شمار می رود . بعضی از مزایای یونولیت به شرح زیر می باشند ؛

 

 

تمامی این مزیت ها و ویژگی ها تنها بخش کوچکی از مزایای یونولیت به شمار می روند . به همین دلیل ، به کار گرفتن یونولیت در صنایع مختلف از استقبال فراوانی برخوردار است . در بخش بعدی از مبحث یونولیت بهتر است یا پشم سنگ ؟ به بررسی مزیت های پشم سنگ خواهیم پرداخت .

مزایای یونولیت چیست ؟

مزایای پشم سنگ چیست ؟

 

بررسی مزایای پشم سنگ امری است که ، در این بخش از مبحث یونولیت بهتر است یا پشم سنگ ؟ به آن می پردازیم . پشم سنگ با توجه به ساختار و ویژگی های آن دارای مزیت های می باشد . برخی از مزیت های پشم سنگ به شرح زیر می باشند ؛

 

 

مقایسه یونولیت و پشم سنگ

 

از جمله مواد و مصالح پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی می توان به یونولیت و پشم سنگ اشاره نمود . هر کدام از این دو ماده ویژگی ها ، مزایا و کاربردهای مختص به خود را ، دارند . پشم سنگ در مقایسه با یونولیت از مقاومت بیشتری در برابر آتشسوزی برخوردار است .

از یونولیت در اماکنی مانند استودیوها ، سالن های نمایش ، سالن های تئاتر و سایر اماکنی که ، نیاز به عایق صوتی است ، استفاده می شود . قدرت عایق صوتی یونولیت به عنوان مزیت برتر یونولیت به شمار می رود . به همین دلیل ، یونولیت عایق صوتی بی نظیری شناخته شده است .

موارد کاربرد پشم سنگ چیست ؟

 

در این بخش از مبحث یونولیت بهتر است یا پشم سنگ ؟ به بیان شرح مختصری از کاربردهای پشم سنگ می پردازیم . از پشم سنگ به عنوان عایق درون کف ساختمان استفاده می شود . عایق کاری ساختمان و همچنین ، پشت بام ساختمان ها از دیگر کاربردهای پشم سنگ به شمار می روند .

از آنجا که ، ساختار پشم سنگ به گونه ای می باشد تا ، این ماده عایق مقاومی به شمار رود ، از پشم سنگ می توان به عنوان عایق در اماکن متفاوت ساختمان استفاده نمود . همچنین ، پشم سنگ از ساختمان در برابر حرارت و آتش سوزی نیز ، محافظت می نماید .

 

کلام پایانی

 

در پاسخ به سوال یونولیت بهتر است یا پشم سنگ ؟ می توان گفت کاربردها و مزایای یونولیت نسبت به پشم سنگ بسیار بیشتر می باشد . اما ، در عین حال پشم سنگ نیز ویژگی ها و مزایای مختص به خود را ، دارد . از این دو محصول به عنوان عایق می توان استفاده کرد .

مجموعه ایران ورق با بهره مندی از کارشناسان خبره و دارای دانش در زمینه انواع فوم و پشم سنگ می توانند راهنمایی های ارزنده ای را ، در خصوص خرید و انتخاب یونولیت و پشم سنگ به شما ارائه دهند . جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصولات با کیفیت می توانید به وبسایت این مجموعه مراجعه نمایید .

بیشتر بخوانید: یونولیت استوانه ای از کجا بخرم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...