دانه های ریز پلی استایرن انبساطی از اولیه ترین مواد تشکیل دهنده یونولیت هستند. این دانه ها پس از پخت اولیه و ثانویه به هم متصل شده و ورق یونولیت را ایجاد می کنند.

دانه های یونولیت در پخت اول درشت تر شده اما به هم متصل نمی شوند. به این دانه ها گرانول یونولیت یا یونولیت دانه ریز گفته می شود.

از یونولیت دانه ریز معمولاً به عنوان پر کننده ی مبل های شنی استفاده می شود. علاوه بر این برای عروسک سازی و همچنین ساخت انواع دکور و تزئینات نیز مورد استفاده قرار می گیرند. تولید بتن سبک از دیگر کاربردهای این نوع یونولیت است.

اگر از یونولیت دانه ریز برای پر کردن هپی چیر یا همان مبل های شنی استفاده شود باید به این نکته را در نظر داشت که هر قدر اندازه دانه های یونولیت درشت تر باشد راحتی صندلی بیشتر خواهد شد اما دوام آن ها کمتر شده و یونولیت ها زودتر نیاز به تعویض خواهند داشت. به همین دلیل استفاده از یونولیت دانه ریز یا متوسط برای افزایش دوام و ماندگاری این صندلی ها توصیه می شود.

وقتی حرف از تعویض دانه ها می شود منظور تخلیه کامل صندلی و جایگزین کردن یونولیت جدید نیست. صندلی های شنی پس از مدتی به علل مختلف دچار فرورفتگی شده و افت می کنند که این امر کاملاً طبیعی است. در این زمان کاربر می تواند با خرید یونولیت بسته بندی دانه ریز یا همان گرانول یونولیتی این افت را برطرف نماید.

اکثر این صندلی ها دارای زیپ بوده و می توانید به راحتی از طریق زیپ صندلی را شارژ نمایید. لازم به ذکر است که پس از چند بار شارژ کردن هپی چیر دیگر افتی در یونولیت ها اتفاق نخواهد افتاد و ثابت باقی می مانند.

یونولیت دانه ریز به صورت بسته های یک، دو و سه کیلویی عرضه می شود. این ماده را می توانید از خرازی ها، فروشگاه های اینترنتی و …. تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...