ورق‌های فشرده برای بسته‌بندی شکستنی ها با هدف محافظت از آنها در مقابل انواع ضربات و فشارهای وارده ، مورد استفاده قرار می گیرند.

لوازم شکستنی مانند اجسام شیشه ای ، ظروف چینی ، تجهیزات صوتی و تصویری ، لوازم خانگی و … در زمان جابه جایی در گزند خطرات و آسیب های زیادی قرار دارند. بنابراین بسته بندی اصولی و باکیفیت آنها ، اهمیت زیادی دارد.

بسته بندی این تجهیزات چه در زمان انتقال از کارخانه به دست مصرف کنندگان و چه در زمان جابه جایی آنها در حین فرآیند اسباب کشی ، باید به خوبی صورت بگیرد. برای بسته بندی شکستنی‌ها از ابزارهای مختلفی استفاده می شود که یکی از آنها ، ورق های فشرده است.

ورق فشرده چیست و در چند نوع است ؟

ورق‌های فشرده برای بسته‌بندی شکستنی ، بسیار ایده آل هستند و یک بسته بندی ایمن را ایجاد می کنند. ورق های فشرده در چندین نوع یافت می شوند که یکی از برترین و مرغوب ترین آنها ، ورق یونولیت فشرده می باشد. این ورق ها در موارد مختلفی مانند ساختمان سازی مورداستفاده قرار می گیرند. اما در این مقاله می خواهیم به کاربرد این ورق ها در بسته بندی لوازم شکننده و حساس بپردازیم.

این ورق ها همانگونه که از نامشان مشخص است ، فشرده هستند و دارای چگالی بالایی هستند. دانسیته بالا سبب می شود که این ورق ها از حداکثر مقاومت برخوردار باشند و برای بسته بندی ظروف شکستنی ، بسیار ایده آل باشند.

ویژگی های ورق فشرده مورداستفاده برای بسته بندی لوازم شکننده و حساس

ورق‌های فشرده برای بسته‌بندی شکستنی ها به دلیل مزایایی که دارند ، به کار می روند. چندین ویژگی مهم این ورق ها عبارتند از وزن سبک ، سخت بودن ، بهداشتی بودن و غیرسمی بودن ، ضد آب بودن ، مقاومت حرارتی بسیار بالا ، مقاومت مکانیکی بالا ، عدم تغییر در برابر شرایط آب و هوایی ، عایق الکتریکی بسیار خوب و …

در میان ویژگی های نامبرده شده ، تنها چندین مورد از آنها موجب استفاده از ورق های فشرده برای بسته بندی لوازم حساس و شکننده شده است. به هر حال این ویژگی ها ثابت می کند که ورق فشرده یونولیتی برای استفاده در بسته بندی بسیار مناسب است.

مقاله پیشنهادی: آشنایی با بهترین نوع فوم

نحوه بسته بندی ظروف شکستنی

استفاده از ورق‌های فشرده برای بسته‌بندی شکستنی بهتر است طبق قواعدی انجام شود تا حفاظت از آنها را به همراه داشته باشد. شاید برخی از لوازم حساس و شکننده با توجه به شکل و فرم خود به بسته بندی متفاوتی نیاز داشته باشند.

اگر به تمامی نکات و دستورالعمل های بسته بندی لوازم شکننده و حساس توجه شود ، آن لوازم حتی در سخت ترین شرایط سالم می مانند و دچار آسیب دیدگی نمی شوند. ورق های یونولیتی با خصوصیت مقاومت بالای خود می توانند ضربات و فشارهای وارده را خنثی کنند و اجازه صدمه زدن به محصولات برگرفته در دل خود را به هیچ عامل تهدیدکننده ای ندهند. حتماً برای بسته بندی انواع چینی ها ، بلوریجات ، تجهیزات صوتی و تصویری ، قطعات و سیستم های کامپیوتری ، لوازم برقی آشپزخانه و سایر موارد به اصول بسته بندی توجه شود.

نکات مهم برای استفاده از ورق‌های فشرده برای بسته‌بندی شکستنی

استفاده از این ورق ها برای بسته بندی لوازم و شکننده ، امتیازات مثبتی دارد. بسته بندی این لوازم ممکن است به روش های مختلفی انجام شود. نکاتی در اینجا نیاز به توجه دارند که مهمترین آنها شامل استفاده از کارتن مقاوم و مستحکم ، استفاده از نایلون های حبابدار ، استفاده از نوار چسب پهن ، توجه به ابعاد کارتن یا جعبه و تناسب میان آن و ابعاد لوازم ، استفاده از تفکیک کننده ها میان ظروف و لوازم شکستنی ، پر کردن داخل لوازم توخالی ، پوشاندن مناطق خالی داخل جعبه ، عدم استفاده از جعبه های پوسیده و فرسوده ، توجه به کیفیت ورق های فشرده خریداری شده و … می باشند.

بی توجهی به هر یک از این موارد ، کیفیت بسته بندی را کاهش داده و احتمال آسیب دیدگی لوازم شکستنی را افزایش می دهد. بالاتر قرار داشتن لوازم شکننده در کارتن ، موجب تحت فشار قرار گرفتن لوازم شکننده کوچکتر می شود. بنابراین ترتیب چیدمان آنها را رعایت کنید و نخست اجسام سنگین را پایین جعبه و سپس اجسام سبک را روی آنها قرار دهید و میان آنها حتماً از کاغذها یا مشماهای حباب دار و … استفاده کنید.

چرا از ورق‌های فشرده برای بسته‌بندی شکستنی استفاده کنیم ؟

سخن پایانی

با توجه به توضیحات فوق می توان متوجه شد که استفاده از ورق‌های فشرده برای بسته‌بندی شکستنی ها بسیار مفید و سودمند است. اما این مسئله نباید سبب شود که به سایر نکات بسته بندی ظروف و لوازم شکستنی بی توجه باشیم. افرادی که هر ساله جابه جایی دارند ، می توانند برای بسته بندی لوازم خود از این ورق ها استفاده کنند تا به خوبی از وسایل و لوازم مهم خود مراقبت کنند. مجموعه ایران ورق ، تولیدکننده بهترین ورق های فشرده یونولیتی می باشد و با قیمت مناسبی به ارائه آنها اقدام می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...