ابعاد فوم سقفی استاندارد ، مسئله مهمی است که خریداران این محصول باید در زمان خرید به آن توجه داشته باشند.

فوم سقف از ویژگی هایی برخوردار است که موجب شده است از آن در ساختمان سازی به کرات استفاده شود. پلی استایرن انبساطی ، ماده اولیه تولید فوم های سقفی است که نام علمی آن به اختصار ، EPS می باشد.

رنگ این ماده سفید است. این ماده از خاصیت ضد حریق برخوردار است. پس گزینه مناسبی برای استفاده در ساختمان سازی است. برای استفاده از فوم سقفی باید به ابعاد فوم سقفی استاندارد توجه داشت.

پلی استایرن انبساطی توسط هیدروژن زدایی اکلین بنزن مونومترهای پلی استایرن به فرم ایده آل می رسد که به دنبال خروج گاز درون این ماده دچار افزایش حجم شده و به حجمی حدود 40 برابر حجم خود می رسد. پس از این کار ، دانه های انبساط شده با توجه به کارایی موردنظر قالب گیری شده که این مرحله در فرم دادن مدل های فوم سقف ، تأثیر بسیار زیادی دارد.

خصوصیتی که سبب شده است از این ماده در ساختمان سازی استفاده شود ، ویژگی عایق بودن پلاستوفوم است. این عایق بودن از نظر صوتی ، حرارتی و برودتی و رطوبتی است. خصوصیت بسیار خوب دیگر پلاستوفوم ، سبکی آن است که سبب می شود سرعت کارافزایش پیدا کند. چرا که کار با فوم سقفی و جابه جایی آن ، بسیار راحت است. تمامی فوم های تولید شده بر اساس ابعاد فوم سقفی استاندارد ، سبک هستند.

فوم های سقفی در برابر آتش می توانند تا بیست دقیقه مقاومت کنند که این مسئله در افزایش ایمنی سازه ها ، بسیار اثرگذار است. یکی از خصوصیت قابل توجه دیگر این فوم ها ، مقاومت بسیار بالای آنها در برابر ضربه است. همین مسئله سبب شده است که سازندگان به استفاده از این فوم ها در ساخت و سازهای خود توجه زیادی داشته باشند. با شناخت بیشتر یونولیت ، کسب و کارها و صنایع مختلفی به استفاده از آن روی آورده و از بکارگیری آنها در تولیدات خود استقبال کردند.

ساخت انواع پلاستوفوم سقفی با توجه به ابعاد فوم سقفی استاندارد

ساخت پلاستوفوم سقفی به دو صورت انجام می شود. در روش اول ابعاد پلاستوفوم سقفی را مطابق با سفارش ویژه مشتری ، طراحی می کنند و تولید پلاستوفوم در این اندازه انجام می شود. اما در روش دوم ابعاد پلاستوفوم سقفی را با توجه به استانداردها ، درنظر می گیرند. بر این اساس تولید پلاستوفوم سقفی در اندازه های 200 * 50 * 20 ، 200 * 64 *30 ، 200 * 50 * 25 ، 200 * 50 * 25 ، 200 * 64 * 20 ، 200 * 64 * 25 و … انجام می شود. حال مهندسان و سازندگان با توجه به ابعاد و مساحت سقف طبقات خود ، حساب و کتاب کرده که چه فومی برای استفاده در سقف آنها مناسب است.

انتخاب ابعاد مناسب فوم‌های سقفی

پلاستوفوم سقفی با توجه به ابعاد فوم سقفی استاندارد در ابعاد و اندازه های گوناگونی ساخته می شود. سقف تیرچه بلوک در چندین نوع شامل تیرچه کرومیت ، تیرچه بتنی و تیرچه پیش تنیده و … اجرا می شوند.

– در سقف تیرچه کرومیت بایستی فوم هایی در ابعاد 200 * 65 * 20 OR 25 استفاده شود.

– در سقف تیرچه بتنی یا تیرچه فندوله باید فوم سقفی در ابعاد 200 * 50 * 20 OR 25 به کار رود.

– برای سقف تیرچه پیش تنیده باید فومی در اندازه 200 * 50 * 15  سانتی متر به کار رود.

– اندازه فوم سقفی حفره دار باید به صورت 110 * 50 * 25 سانتی متر باشد. البته استفاده از دیگر اندازه ها ، بلامانع است.

در مجموع استفاده از یونولیت هایی در اندازه های دیگر در صورت صلاحدید مهندسان ، اشکالی ندارد. بلوک های فومی را به راحتی با استفاده از ابزارهای ساده ای می توان برش داد و به ابعاد دلخواه درآورد. برش پذیری و انعطاف پذیری بسیار خوب فوم های سقفی سبب شده است که به راحتی بتوان آنها را در محل پروژه به هر اندازه و شکل دیگری درآورد و از آنها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: خرید یخدان مسافرتی و سفری در سایزهای مختلف

نکات مهم درباره ابعاد فوم سقفی استاندارد

مشخصات کمی فوم های سقفی تنها ابعاد آنها نیستند. فاکتورهای دیگری مانند دانسیته و وزن از جمله مشخصات کمی هستند که برای استفاده کنندگان از یونولیت مهم است. هر خریداری باید به فاکتور دانسیته یونولیت اهمیت دهد و با توجه به این مسئله به خرید فوم سقفی اقدام کنند. اهمیت دانسیته از آن جهت است که در فشردگی فوم تأثیر دارد. هر اندازه که فوم از چگالی بالاتری برخوردار باشد ، فشرده تر است و مقاومت بیشتری دارد.

یونولیت ها در دانسیته های مختلفی تولید می شوند که برخی از آنها از دانسیته بسیار کمی برخوردار هستند. چنین یونولیت هایی اصلاً برای ساختمان سازی مفید نیستند و باید در کارهای کم اهمیت تر مورداستفاده قرار بگیرد. یونولیت هایی که دانسیته کمی دارند به سرعت آسیب می بینند و فوق العاده حساس هستند. فوم های سقفی را با توجه به ابعاد فوم سقفی استاندارد و دانسیته آنها خریداری کنید.

اگر نسبت به مشخصات کمی و کیفی فوم های سقفی بی توجه باشید و به خرید آنها اقدام کنید ، محصول خریداری شده فاقد کارایی و بازدهی موردانتظار خواهد بود. زمانی می توانید از کیفیت فوم های سقفی اطمینان داشته باشید که آنها را از تولیدکنندگان حرفه ای و مجرب مانند ایران ورق خریداری کنید. چنین تولیدکنندگانی تنها از مواداولیه باکیفیت برای ساخت انواع فوم ها استفاده می کنند و از برترین دستگاه های روز دنیا برای ساخت این فوم ها استفاده می کنند.

کلام آخر

با توجه به ابعاد فوم سقفی استاندارد و کیفیت آنها به خرید این محصولات اقدام کنید. اجرای سقف سازه ها با استفاده از فوم های پلاستوفومی ، مزایای بسیار زیادی دارد که مهمترین آنها شامل کاهش وزن سازه ها ، افزایش سرعت اجرای کار ، کاهش هزینه های ساخت و ساز و کاهش مصرف مصالح و … است. به منظور دستیابی به این نتایج باید از مرغوب ترین و باکیفیت ترین فوم‌های سقفی استاندارد استفاده کرد. با توجه به راهنمایی کارشناسان می توان ابعاد مناسب این فوم ها را تعیین کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...