یونولیت ها و یا فوم ها نوعی مصالح بسیار کاربردی به شمار می روند . به همین دلیل در این مطلب در نظر داریم تا ، به بررسی قیمت فوم و یونولیت در سال ١۴٠٢ و عوامل موثر بر آن بپردازیم . تا ، انتهای این مطلب همراه ما بمانید .

یونولیت و فوم از جمله فرآورده های پتروشیمی به شمار می روند که ، در صنایع فراوانی کاربرد دارند . همه روزه شاهد خرید و فروش یونولیت در آمار بسیار بالایی هستیم . عوامل بسیاری در تعیین قیمت این نوع محصول دخیل می باشند .

بیشتر بخوانید: راهنما محاسبه تعداد بلوک یونولیت

یونولیت چیست ؟

 

در ابتدای مبحث قیمت فوم و یونولیت در سال ١۴٠٢ به شرح و بیان مختصری از این محصول خواهیم پرداخت . یونولیت ها در اصطلاح عامیانه به فوم سفید نیز معروف می باشند . نام اصلی یونولیت پلی استایرن انبساطی است و از محصولات و فرآورده های پتروشیمی به شمار می رود .

یونولیت ها دارای مصارف و کاربردهای متعددی هستند که ، در ادامه به آن ها اشاره خواهیم نمود . گستردگی موارد استفاده از یونولیت و یا فوم باعث شده تا ، این محصول یکی از مصالح کاربردی ، در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی به شمار برود .

قسمت اعظم یونولیت‌ ها را ، هوا تشکیل می‌ دهد . درصد زیادی از یونولیت توسط هوا احاطه شده و همین امر باعث سبک بودن یونولیت می‌ گردد . در بخش بعدی از قیمت فوم و یونولیت در سال ١۴٠٢ به بررسی کاربردهای این محصول می پردازیم .

 

کاربردهای یونولیت و یا فوم چیست ؟

 

این بخش از مبحث قیمت فوم و یونولیت در سال ١۴٠٢ را ، به بیان برخی از کاربردهای این محصول اختصاص می دهیم . یونولیت‌ ها در صنعت ساختمان سازی برای دیوارها ، کف ساختمان و سقف کاربرد دارند . همچنین ، از یونولیت‌ ها در صنایع دیگری مانند صنایع بسته‌ بندی نیز استفاده می‌ شود .

ویژگی سبک بودن یونولیت‌ ها باعث می‌ شود تا ، به کارگیری این محصول در صنعت ساختمان سازی دارای مزیت های فراوانی باشد . از جمله مزیت‌ های به کار گرفتن یونولیت در صنعت ساخت و ساز ، می توان به مقاومت ساختمان در برابر ضربه و فشارهای خارجی اشاره کرد .

می توان گفت از سوی دیگر وجود هوا در ساختار یونولیت باعث می‌ شود تا ، این محصول به عنوان عایق نیز کاربرد داشته باشد . از یونولیت و یا فوم‌ ها به عنوان عایق صوتی ، حرارتی و رطوبتی استفاده می‌ کنند . یونولیت خاصیت ضد نفوذ در مقابل حشرات و سایر باکتری‌ ها و میکروب‌ ها را ، دارد .

به همین دلیل به کار گرفتن یونولیت در ساختمان از نفوذ حشرات موذی به درون آن جلوگیری می‌ کند . ویژگی و کاربرد بسیار مهم یونولیت در کف ساختمان ، به عنوان عایق باعث می‌شود تا ، در فصل گرما و سرما از هدر رفت انرژی جلوگیری شود .

کاربرد دیگر یونولیت و یا فوم‌ ها در صنعت بسته‌ بندی می‌ باشد . داشتن مقاومت در برابر ضربه باعث می‌شود که ، بتوان از این محصول برای بسته‌ بندی محصولات حساس مانند لوازم خانگی ، یخچال‌ها و لوازم شکستنی استفاده نمود . در بخش بعدی از قیمت فوم و یونولیت در سال ١۴٠٢ مزیت های این محصول را ، معرفی می نماییم .

کاربردهای یونولیت و یا فوم چیست ؟

مزایا و فواید یونولیت چیست ؟

 

در ادامه مبحث قیمت فوم و یونولیت در سال ١۴٠٢ ، مزیت های به کار گیری این محصول را ، به طور مختصر شرح خواهیم داد . به کار گرفتن یونولیت در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی و پل سازی ، با مزایای بی شماری همراه است . از جمله مزیت های یونولیت می توان به موارد زیر اشاره نمود ؛

 

 

فواید و مزایای به کار گیری یونولیت ها محدود به این موارد نمی باشد . یونولیت ها دارای مزایای بی شمار ، منحصر به فرد و بسیار مفیدی برای صنایع هستند . در بخش بعدی از مبحث قیمت فوم و یونولیت در سال ١۴٠٢ به بررسی قیمت این محصول در سال جاری خواهیم پرداخت .

 

قیمت یونولیت در سال جاری به چه صورت خواهد بود ؟

 

در این بخش به بررسی قیمت فوم و یونولیت در سال ١۴٠٢ خواهیم پرداخت . قیمت یونولیت در سال جاری می تواند از عوامل متعددی تاثیر بپذیرد . اولین عامل کلیدی ، قیمت ارز است . مواد اولیه یونولیت ها وارداتی بوده و با افزایش قیمت ارز ، یونولیت نیز دچار نوسان قیمت خواهد شد .

افزایش تقاضا در تابستان ، به دلیل افزایش ساخت و ساز در این فصل بر قیمت فوم و یونولیت در سال ١۴٠٢ نیز تاثیر می گذارد . دلیل این امر ، افزایش نیاز کارخانه ها به مواد اولیه جهت تولید بیشتر یونولیت و فوم است . عوامل دیگری نیز بر افزایش قیمت یونولیت موثر می باشند .

از جمله دیگر عوامل موثر بر افزایش قیمت یونولیت می توان به میزان دانسیته ، میزان چگالی ، ضخامت و نوع برش یونولیت ها اشاره کرد .

 

کلام پایانی

قیمت فوم و یونولیت در سال ١۴٠٢ متاثر از چندین عامل متفاوت اما ، کلیدی خواهد بود . در این میان ، خرید یونولیت از یک مکان معتبر می تواند تجربه خرید موفقی را ، نصیب شما نماید . مجموعه ایران ورق یکی از برندهای بسیار معتبر در زمینه تولیدات فوم و یونولیت است .

ایران ورق تمامی محصولات خود را ، بر اساس استاندارد جهانی و با استفاده از مواد با کیفیت تولید و روانه بازار می نماید .

بیشتر بخوانید: قیمت دستگاه cnc یونولیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...