موارد استفاده از یونولیت در کارخانه‌ها شامل موارد مختلفی است. اما بیشترین استفاده از پلاستوفوم در کارخانه ها به منظور بسته بندی است.

یونولیت یا پلاستوفوم در بخش های گوناگونی مورداستفاده قرار می گیرد که یکی از مهمترین آنها ، کارخانه ها است. کارخانه ها به دلایل مختلفی از یونولیت استفاده کرده و این محصول را به سایر محصولات مشابه ترجیح می دهند.

پلاستوفوم که سالهای زیادی از ابداع آن می گذرد ، توانسته است به یک محصول پراستفاده و پرکاربرد در حوزه های گوناگون تبدیل شود. کارخانه های متعددی ، تولیدکننده یونولیت هستند که یکی از بهترین آنها ، مجموعه ایران ورق می باشد.

دلایل استفاده از انواع پلاستوفوم در کارخانه ها

به چندین دلیل است که موارد استفاده از یونولیت در کارخانه‌ها بسیار زیاد می باشد. تولیدکنندگان ، محصولی را سراغ ندارند که با این نرخ پایین از بی شمار خواص برخوردار باشد. سختی و استحکام بالای یونولیت ، خاصیت عایق رطوبتی یونولیت ، خاصیت عایق حرارتی یونولیت ، طول عمر فوق العاده یونولیت ، حفظ ساختار یونولیت با گذشت زمان ، تأثیرپذیری ناچیز عوامل فرسایشی در یونولیت ، وزن بسیار کم یونولیت ، حساس نبودن یونولیت به ترکیب با مواد دیگر ، وارد واکنش نشدن یونولیت با سایر مواد و … موجب شده اند که تولیدکنندگان اطمینان حاصل کنند که یونولیت ، انتخاب بسیار خوبی برای کاربردهای موردنظر آنها در کارخانه است.

یونولیت ، تمامی ویژگی های گفته شده را در سطح بسیار بالا دارا می باشد. این ماده در مقابل حرارت و گرمای ناشی از شعله های حریق به راحتی پا پس نکشیده و مقاومت حداکثری را از خود نشان می دهد. تمامی موارد گفته شده موجب فراوانی موارد استفاده از یونولیت در کارخانه‌ها شده است. آیا شما محصول دیگری را سراغ دارید که تمامی ویژگی های گفته شده را یکجا داشته باشد و در عین حال دارای قیمت ناچیزی باشد ؟

چه کارخانه هایی مصرف کننده یونولیت هستند ؟

تعداد کارخانه های مصرف کننده یونولیت بسیار زیاد هستند. کارخانه های تولیدکننده تجهیزات پزشکی ، کارخانه های تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی ، کارخانه های تولیدکننده محصولات دارویی خوراکی و تزریقی ، کارخانه های تولیدکننده لوستر ، کارخانه های تولیدکننده لوازم خانگی ، کارخانه های تولیدکننده قطعات صوتی و تصویری ، کارخانه های تولیدکننده قطعات خودرو ، کارخانه های تولیدکننده چینی و بلور ، کارخانه های تولیدکننده لوازم چوبی و دکوری و … از جمله مصرف کنندگان یونولیت هستند.

نرخ بسیار مناسب پلاستوفوم نسبت به سایر محصولات مشابه ، سبب شده است که اغلب تولیدکنندگان به استفاده از یونولیت روی بیاورند و آن را به سایر محصولات مشابه ترجیح دهند.

بررسی موارد استفاده از یونولیت در کارخانه‌ها

پلاستوفوم به شکل های مختلف در کارخانه ها مورداستفاده قرار می گیرد که هر یک دارای اهمیت زیادی هستند. گاهی از پلاستوفوم با هدف محافظت و مراقبت از کالاها استفاده می کنند که یونولیت مورداستفاده برای این منظور را یونولیت بسته بندی می گویند. گاهی هم از یونولیت به صورت مستقیم برای ساخت محصولات استفاده می شود که در این حالت ممکن است از مواد اولیه یونولیت و یا ورق ها و بلوک های یونولیتی استفاده شود.

در واقع یونولیت با ساختار بسیار خوب خود هم برای ساخت محصولات مناسب است و هم برای بسته بندی محصولات کاملاً مناسب است. همانگونه که احتمالاً می دانید یونولیت یا پلی استایرن ، نوعی پلیمر ترموپلاستیک است که حاصل استایرن است.

استایرن نوعی هیدورکربن است که برگرفته از نفت خام می باشد. دو ماده اصلی برای تولید یونولیت ، کربن و هیدروژن است. کربن و هیدروژن با آرایش خاصی در کنار یکدیگر چیده شده و تبدیل به یونولیت می شود. فراوانی موارد استفاده از یونولیت در کارخانه‌ها به سبب ساختار مستحکم یونولیت است.

شاید ساختار یونولیت غلط انداز باشد و گمان نکنید که این محصول طی مراحل نسبتاً پیچیده ای مانند پیش انبساط ، تهویه ، قالب سازی و … با استفاده از دستگاه هایی مانند دستگاه پیش انبساطی ، دستگاه فرم زنی قالب ها ، دستگاه قالب زنی ، مبدل گرمایی و … درست شده است.

زنجیره های مولکولی یونولیت می توانند شکسته شده و دوباره به یکدیگر پیوند بخورند. پلی استایرن ، چنین ظرفیتی را دارا می باشد. بنابراین با بررسی دقیق و تخصصی ساختار یونولیت و ویژگی های آن می توان با اطمینان یونولیت را ماده ای مناسب برای استفاده به شکل های مختلف در کارخانه ها ، معرفی نمود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین نوع فوم

ذکر یک نکته مهم

در ارتباط با موارد استفاده از یونولیت در کارخانه‌ها بهتر است عرض کنیم که این ماده از سایر موادی که برای بسته بندی در کارخانه ها به کار می رود ، اقتصادی تر و پرمنفعت تر است. کارخانه هایی که تولیدکننده محصولات ظریف و حساس هستند ، یونولیت را بهتر از هر ماده دیگری برای بسته بندی می دانند.

برخی از کارخانه ها مانند یخچال سازی از یونولیت برای تولید برخی از محصولات خود مانند یخدان ها استفاده می کنند. ماده اصلی ساخت یخدان ها ، یونولیت می باشد. یخدان ها ، بسیار کاربردی هستند و برای حمل و نقل مواد خوراکی و غذایی مورداستفاده قرار می گیرند. خواص بسیار خوبی که یونولیت دارا می باشد ، آن را برای ساخت یخدان مناسب کرده است. حتماً می توانید حدس بزنید که اصلی ترین ویژگی یونولیت که آن را مناسب ساخت یخدان کرده است ، چیست ؟ بله درست حدس زده اید. ویژگی عایق برودتی یونولیت سبب انتخاب آن برای ساخت یخدان شده است. بنابراین یکی از موارد استفاده از یونولیت در کارخانه‌ها را نام بردیم که از خود یونولیت به صورت مستقیم برای ساخت محصول موردنظر استفاده می شود.

نقاط ضعفی که یونولیت دارد

کارخانه های مصرف کننده یونولیت باید بدانند که این ماده دارای چندین نقطه ضعف هم می باشد و صرفاً نقاط قوت ندارد. البته نقاط ضعف این محصول بسیار کم است. اما لازم است کارخانه ها به سبب نگهداری و انبار بهتر این محصول ، این موارد را بدانند.

یونولیت در برابر حلال های آلی ، فاقد مقاومت است و دچار مشکلاتی می شود. همچنین اگر این ماده با برخی از رنگ های روغنی و چسب ها ترکیب شود ، ممکن است دچار اشتعال شود و حوادثی را رقم بزند. لذا تولیدکنندگان مختلف ، این موارد را درنظر بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...