چسب مخصوص پلاستوفوم چیست و چه کاربردی دارد ؟ این موضوعی است که قصد پرداختن به آن را داریم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

یونولیت یا پلاستوفوم ، محصولی است که در حوزه های مختلفی کاربرد دارد. برای استفاده از این محصول در مواردی نیاز به چسب است. چسب های مختلفی برای یونولیت قابل استفاده است که ویژگی ها و کیفیت هر یک از آنها ، متفاوت از دیگری است.

در میان انواع چسب‌های قابل استفاده برای پلاستوفوم ، بهترین چسب همان چسب یونولیت است که متناسب با ویژگی های پلاستوفوم تولید شده است. این چسب ، مایعی شفاف است که در موارد مختلفی استفاده می شود.

خصوصیات مهم چسب مخصوص پلاستوفوم

چسب یونولیت باید قدرت چسبندگی لازمه را داشته باشد. سرعت خشک شدن این چسب ها ، بسیار زیاد است. با استفاده از این چسب ها به راحتی می توان ساخت ماکت و کاردستی و … را انجام داد.

در زمان خرید چسب‌های پلاستوفوم حتماً بایستی نگاهی به اطلاعات درج شده بر روی چسب انداخت. ممکن است بر روی برخی از چسب ها درج شده باشد که برای چسباندن یونولیت به سایر سطوح مناسب است و ممکن است بر روی بعضی از چسب ها درج شده باشد که صرفاً مناسب چسباندن تکه های یونولیت به یکدیگر است.

کاربرد چسب مخصوص پلاستوفوم

چسب‌های پلاستوفوم برای پروژه های عمرانی و چسباندن پلاستوفوم های قطور ، مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که یونولیت سبک است در کسب و کارها و صنایع مختلفی به کار می رود. لذا استفاده از چسب های پلاستوفوم در حوزه های مختلف ، متداول است. البته اینگونه نیست که در هر جایی که از یونولیت استفاده شود از چسب پلاستوفوم هم استفاده شود. زیرا گاهی برای استفاده از پلاستوفوم نیازی به چسب نیست. مانند زمانی که کالایی را با استفاده از پلاستوفوم بسته بندی می کنیم.

شاید برای شما جالب به نظر بیاید که یکی از کاربردهای چسب‌های پلاستوفوم ، بوجود آوردن یک پوشش براق بر روی سطح یونولیت است. یعنی اگر یک لایه چسب بر روی سطحی از یونولیت بزنید و اجازه دهید خشک شود ، یک لایه شیشه ای بوجود می آورید که موجب حفاظت از سطح یونولیت می شود.

بیشتر بخوانید: تولید یونولیت تزریقی

نحوه چسباندن دو قطعه یونولیتی به یکدیگر

با استفاده از چسب مخصوص پلاستوفوم به خوبی می توان قطعات یونولیت را به یکدیگر متصل کرد. پیش از شروع کار با چسب پلاستوفوم بررسی کنید که چسب آن بر پایه آب است یا خیر ، زیرا چسب‌هایی که بر پایه آب نباشند ، برای کار با پلاستوفوم مناسب نیستند و ممکن است به ساختار پلاستوفوم آسیب وارد کنند.

در نخستین مرحله از چسباندن دو قطعه پلاستوفومی به یکدیگر ، سطح آنها را تمیز کنید تا چسباندن آنها بهتر انجام شود. پس از تمیزکاری ، مقدار مناسبی از چسب را بر روی یک سطح قرار داده و کمی مکث کنید و سپس دو قطعه را بر یکدیگر بچسبانید. اگر می خواهید پیوند میان دو قطعه پلاستوفومی بهتر صورت بگیرد ، آنها را زیر جسم سنگینی قرار دهید. البته احتیاط کنید ، چرا که ممکن است پلاستوفوم که حساس و آسیب پذیر است ، بشکند.

ساختار چسب‌های پلاستوفوم

چسب مخصوص پلاستوفوم از یک ویژگی بسیار خوب برخوردار است که آن را از سایر چسب ها متمایز می کند. این ویژگی این است که بدون بو و رنگ است. این مسئله سبب می شود که کار با آن بسیار ساده و راحت باشد. فرمولاسیون ساختاری این چسب با توجه به تولیدکننده اش ، متفاوت است.

ساختار چسب های پلاستوفوم به گونه ای است که چسبندگی بسیار زیادی ایجاد می کند. پس با استفاده از این چسب ها می توان پلاستوفوم را به انواع سطوح چسباند. این چسب ها بر مبنای حلال آب هستند و ماکزیمم زمان گیرایی آنها معادل با سه دقیقه است. پس از تولید این چسب ها ، آنها را در گالن هایی با حجم های متفاوت ریخته و به بازار عرضه می کنند. برخی از افراد برای کار با چسب‌های پلاستوفومی عادت داشته که آنها را با آب رقیق می کنند که توصیه ما این است که این کار را انجام ندهند.

شرایط نگهداری از چسب‌ پلاستوفوم

زمانی کار با چسب مخصوص پلاستوفوم ، نتیجه مطلوب و موردانتظار را همراه دارد که آنها در دمای مناسب و تهویه ایده آل نگهداری شوند. دمای بسیار پایین و دمای بسیار بالا سبب می شود که ساختار چسب تغییر کند. همچنین نگهداری این چسب ها در مکانی که در معرض مستقیم تابش خورشید است ، ممنوع است. اگر چسب پلاستوفوم را در وضعیت مطلوب و خوبی نگهداری کنید ، می توانید دست کم شش ماه از آن استفاده کنید.

البته نگهداری طولانی مدت چسب پلاستوفوم و استفاده از آنها مشکلی ندارد ، اما کیفیت چسبی که زیاد نگهداری شده باشد و از تاریخ تولیدش مدت زمان زیادی گذشته باشد ، پایین است. لذا در ارتباط با استفاده از چسب‌های پلاستوفوم به این مورد توجه داشته باشید. بد نیست که در زمان خرید چسب پلاستوفوم به تاریخ تولید و انقضای آن توجه کنید.

چسباندن یونولیت با چسب های دیگر

اگر چسب های دیگری در دسترس دارید و می خواهید از چسب مخصوص پلاستوفوم استفاده نکنید ، می توانید از چسب سفید ، چسب آکواریوم و چسب های اسپره ای استفاده کنید. دقت کنید که این چسب ها قدرت چسبندگی چسب مخصوص پلاستوفوم را ندارند. مناسب بودن این چسب ها برای پلاستوفوم به میزان ضخامت پلاستوفوم بستگی دارد.

در صورتیکه از چسب های غیرمناسب و متفرقه برای پلاستوفوم استفاده کنید ، حتماً شاهد بروز تغییرات نامطلوبی در ساختار پلاستوفوم خواهید بود. این تغییرات ممکن است به شکل ذوب شدن پلاستوفوم ، لک شدن پلاستوفوم ، تغییر شکل ظاهری پلاستوفوم و … باشد. لذا از توجه به این مسئله مهم ، غافل نشوید.

قیمت چسب مخصوص پلاستوفوم

نرخ چسب پلاستوفوم با توجه به حجم چسب ، برند چسب ، قدرت چسبندگی چسب ، مرغوبیت چسب و سایر موارد مشخص می شود. بنابراین نمی توان نرخ ثابتی را برای این چسب ها تعیین نمود. امیدواریم که با توجه به اطلاعات ارائه شده ، شناخت خوبی درباره این چسب ها و نحوه استفاده از آنها پیدا کرده باشید. حتماً به نکات مهم گفته شده توجه کرده و سپس به خرید چسب پلاستوفوم موردنظر خود اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...