یونولیت برای بسته‌بندی کاشی و سرامیک ، مورداستفاده قرار می گیرد تا از این محصولات شکستنی به خوبی محافظت کند.

یونولیت که نام های دیگری همانند آکاسیف ، فیبرسفید ، پلاستوفوم و … دارد ، برای بسته بندی انواع محصولات به کار می رود. خصوصیاتی که این ماده دارد ، تولیدکنندگان را متقاعد کرده است که برای بسته بندی محصولات خود از این ماده استفاده کنند.

نتایج بسته بندی محصولات با یونولیت نشان می دهد که حفاظت محصولات با یونولیت به خوبی انجام می شود و احتمال آسیب دیدگی و شکستگی محصولات بسته بندی شده با یونولیت بسیار بسیار اندک است. پس یونولیت ، ماده ای بی رقیب برای بسته بندی محصولات است.

ویژگی های شاخص یونولیت مورداستفاده در بسته بندی انواع سرامیک

یونولیت برای بسته‌بندی کاشی و سرامیک ، مناسب تر از سایر مواد است. با بررسی ساختار یونولیت متوجه می شویم که این ماده دارای ذرات ریز و درشت است. حجم غالب این محصول را هوا تشکیل داده است. به همین علت این ماده ، وزن کمی داشته و بسیار سبک است.

انعطاف پذیری بالا و برش پذیری آسان ، از دیگر ویژگی های یونولیتی است که برای بسته بندی کاشی و سرامیک مورداستفاده قرار می گیرد. تولیدکنندگان می توانند به راحتی یونولیت را در ابعاد و فرم دلخواه برش دهند. برای انجام این کار با توجه به ضخامت یونولیت به دستگاه های مختلفی نیاز است.

نه تنها یونولیت برای بسته‌بندی کاشی و سرامیک مورداستفاده قرار می گیرد ، بلکه برای بسته بندی و تولید محصولات دیگر به کار می رود. به طور مثال با استفاده از یونولیت می توان شیشه مصنوعی درست کرد.

یونولیتی که برای حفاظت از کاشی و سرامیک در زمان جابه جایی و انبار کردن به کار می رود ، ابعاد بزرگی داشته اما وزن کمی دارد. خصوصیات شاخص این یونولیت این است که عایق صدا ، عایق رطوبت و عایق حرارت است. کمتر ماده ای با وزن اندک و قیمت مناسب ، توانایی عایق سازی از جنبه های گوناگون را دارا می باشد.

دلیل انتخاب یونولیت برای بسته‌بندی کاشی و سرامیک

یونولیت به آن دلیل برای این کار انتخاب شده است که از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. پس به خوبی می تواند در مقابل هر حادثه ای ، ایمن باشد و از کالای برگرفته در دل خود مراقبت کند. کاشی و سرامیک در مقابل ضربه و فشار بسیار حساس هستند و سریعاً آسیب می بینند. بنابراین برای بسته بندی آنها باید ماده ای انتخاب شود که در مقابل ضربه و فشار بسیار مقاوم باشد و به این سادگی ها نشکند.

امکان تولید پلاستوفوم (یونولیت) در ابعاد و اندازه های مختلف وجود دارد. بنابراین شما برای بسته بندی انواع کاشی ها و سرامیک ها در ابعاد مختلف ، محدودیت ندارید و می توانید از این محصول استفاده کنید.

یونولیت برای بسته‌بندی کاشی و سرامیک به دلیل غیرقابل اشتعال بودن ، بسیار مناسب است. البته برخی از یونولیت ها در برابر حرارت و حریق از مقاومت اندک و برخی دیگر از مقاومت بیشتر برخوردار هستند.

مقاله پیشنهادی: آشنایی با بهترین نوع فوم

تاریخچه استفاده از پلاستوفوم برای بسته بندی

این محصول توسط ادوارد سیمون اختراع شد و پس از سالها در حوزه های مختلف مورداستفاده قرار گرفت. چندین دهه است که در نقاط مختلف جهان و ایران از یونولیت برای بسته بندی محصولات مختلف استفاده می شود. تمامی استفاده کنندگان از یونولیت برای بسته بندی محصولات خود با این ماده رضایت داشته اند.

احتمال اینکه کاشی و سرامیک در حین انتقال از کارخانه به فروشگاه ها و مغازه ها و یا محل پروژه ها با استفاده از تجهیزات حمل و نقل ، بشکنند و لب پر شوند بسیار زیاد است. حتی ممکن است نگهداری کاشی و سرامیک در انبار ، با ایجاد مشکلاتی مانند شکستگی و آسیب دیدگی همراه باشد. اما زمانی که با استفاده از یونولیت به بسته بندی اصولی این محصولات اقدام شده باشد ، احتمال آسیب دیدگی آنها به کمتر از نیم درصد می رسد. لذا می توانید بدون هیچگونه شک و تردیدی ، یونولیت را برای بسته بندی انواع مصالح ساختمانی شکستنی انتخاب کنید.

بهترین تمهیدات برای بسته بندی کاشی‌ها و سرامیک‌ها

استفاده از یونولیت برای بسته‌بندی کاشی و سرامیک ، بهترین اقدام است. زیرا این ماده با قیمت بسیار اندکی که دارد به خوبی می تواند از این محصولات مراقبت کند. اگر کارخانه ای از این محصول برای بسته بندی کاشی‌ها و سرامیک‌های تولیدی خود استفاده نکند ، متحمل خسارت های فراوانی می شود.

لذا استفاده از ماده مناسبی برای بسته بندی این محصولات ، امری ضروری می باشد. با توجه به توضیحات ارائه شده می توان متوجه شد که بهترین ماده برای بسته بندی این محصولات از نظر اقتصادی و مقاومتی ، پلاستوفوم (یونولیت) می باشد.

نکات ایمنی در ارتباط با استفاده از یونولیت برای بسته‌بندی کاشی و سرامیک

صنایع مختلفی از یونولیت برای بسته بندی محصولات خود استفاده می کنند. تمامی استفاده کنندگان از یونولیت باید بدانند که استفاده از این محصول باید با توجه به الزامات ایمنی آن ، انجام شود. به هر حال هر ماده ای دارای نقاط قوت و نقاط ضعفی می باشد.

یونولیت هم با وجود تمامی ویژگی های مثبتی که دارد ، نقاط ضعفی هم دارد. به طور مثال اگر این ماده در مجاورت مواد مشتعل زا قرار بگیرد ، ممکن است حادثه ساز شود. البته یونولیت های کندسوز یا نسوز ، کمتر این حساسیت را دارا می باشند.

الزامات ایمنی فراوانی برای استفاده از یونولیت وجود دارند که اغلب آنها مربوط به استفاده از یونولیت برای بسته‌بندی کاشی و سرامیک نمی باشد. برای مثال می گویند که استفاده از یونولیت برای تبلیغات شهری باید با توجه به این مسئله انجام شود که یونولیت در صورت قرارگیری در معرض تغییرات جوی ممکن است مشکلاتی را بوجود بیاورد. به این علت برای استفاده از یونولیت برای تبلیغات شهری باید از یونولیت های دارای پوشش پلیمری استفاده شود.

در نهایت به این مطلب اشاره کنیم که آنچه که برای تولیدکنندگان کاشی و سرامیک باید در اولویت باشد ، کیفیت یونولیت ، ابعاد و اندازه های آن ، دانسیته آن و میزان مقاومت آن در برابر حریق و آتش سوزی می باشد. استفاده از یونولیت برای بسته‌بندی کاشی و سرامیک ، بی شک بهترین انتخاب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...