یونولیت عایق شیب بندی ، متریال بسیار خوبی برای عایق بندی سقف و پشت بام ها است و این بخش ها را به خوبی عایق می کند.

پلی استایرن انبساطی یا یونولیت ، ماده ای از جنس پلیمر با رنگ سفید می باشد که از فرآورده های نفتی بدست می آید. این ماده از خصوصیات فیزیکی خاصی برخوردار است که آن را بسیار محبوب کرده است. یکی از این خواص محبوب و موردتوجه ، عایق بودن است.

یونولیت به سبب عایق بودن خود موردتوجه ساختمان سازان به منظور عایق بندی بخش های مختلف ساختمان قرار گرفته است. پلی استایرن فشرده که نام تجاری آن ، یونولیت است برای عایق سقف و پشت بام بسیار مناسب است.

چرا عایق‌بندی سقف و پشت بام با یونولیت ؟

یونولیت عایق شیب بندی برای ممانعت از هدررفت انرژی ساختمان ها ، بسیار ایده آل است. شیب بندی سقف و پشت بام ، تأثیر زیادی در انتقال آب ناشی از بارندگی به طرف آبرو ساختمان دارد. بنابراین باید از برترین مواد و مصالح برای انجام این کار استفاده شود و همچنین شیب بندی با توجه به ضوابط توصیه شده انجام شود.

شیب بندی برای ممانعت از خروج انرژی به تنهایی کارآمد نبوده و باید از پلاستوفوم عایق شیب‌بندی بدین منظور استفاده شود. این عایق به عنوان یک لایه بسیار مؤثر بایستی در خلال شیب بندی مورداستفاده قرار بگیرد.

انتخاب مصالح ساختمانی ، سلیقه ای است و هیچگونه اجباری برای استفاده از مصالحی خاص ، وجود ندارد. اما با توجه به نتایج بسیار خوبی که استفاده از یونولیت عایق شیب بندی دارد ، توصیه می شود که از این ماده برای عایق بندی سقف و پشت بام استفاده شود. یک نتیجه ارزنده استفاده از چنین عایقی ، صرفه جویی بسیار خوب در مصرف انرژی و به کمترین عدد رساندن میزان اتلاف انرژی ساختمان است.

وجود چنین عایقی نه تنها برای فصول سرد حائزاهمیت است ، بلکه برای فصول گرم موجب کسب نتایج مهمی مانند جلوگیری از اتلاف انرژی سرمایشی داخل ساختمان و تنظیم نمودن درجه سیستم های سرمایشی بر روی کمترین مقدار می شود.

آشنایی با عایق یونولیت عایق شیب بندی

ساختمان سازان با استفاده از متریال مهمی به عایق سازی بخش های مختلف ساختمان ها اقدام نموده و آن را کاملاً عایق بندی می کنند. در این بین ، عایق بندی پشت بام از اهمیت بیشتری نسبت به سایر بخش ها برخوردار است. خواصی که پلاستوفوم عایق شیب بندی دارد ، قابل قیاس با سایر متریال مشابه نیست.

ویژگی بسیار خوب یونولیت این است که 95 درصد آن هوا و 5 درصد آن ، پلاستیک می باشد. همین مسئله سبب شده است که این ماده سبک باشد و استفاده از آن در ساختمان سازی مطابق با اهداف سبک سازی ساختمان ها باشد. یونولیتی که بدین منظور در ساختمان سازی مورداستفاده قرار می گیرد ، دارای دانسیته بالایی است و این فشردگی بسیار بالا موجب استحکام و مقاومت بسیار زیاد آن شده است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین نوع فوم

خصوصیات مهم پلاستوفوم عایق شیب‌بندی

یونولیت عایق شیب بندی با خصوصیات بسیار خوب خود از هر جهت برای عایق سازی بخش های مختلف ساختمان ها مناسب است. این ماده به صورت چشمگیری می تواند میزان اتلاف انرژی را کاهش دهد. نیروهای کار برای اجرای این مصالح در ساختمان دچار هیچ دردسری نخواهند شد و به ساده ترین شکل ممکن می توانند عایق بندی و شیب بندی پشت بام را انجام دهند.

میزان استحکام این متریال به همان اندازه ای است که مهندسان انتظار دارند. انعطاف پذیری مصالح ساختمانی ، مسئله مهمی است که برای برخی از مصالح بیشتر اهمیت دارد. خوشبختانه پلاستوفوم عایق شیب بندی دارای چنین انعطاف پذیری مطلوبی است. پس چنانچه نیازی به برش و یا اندکی خم کردن یونولیت باشد ، مشکلی وجود نداشته و این کار با کمی دقت به آسانی انجام می شود.

تنوع پلاستوفوم عایق شیب‌بندی

یونولیت عایق شیب بندی در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شود که هر یک از میزان تراکم خاصی برخوردار هستند. بنابراین شما می توانید این محصولات را در ابعاد و دانسیته موردنظر خود تهیه کنید. انتخاب ابعاد یونولیت بستگی به مکان موردنظر و شرایط نصب این عایق ها دارد. اما فشردگی این عایق ها را می توانید با توجه خواست خود انتخاب کنید.

مسئله دیگری که وجود دارد این است که تولیدکنندگان مختلف ، این محصولات را با سطح کیفی مختلفی تولید می کنند. بنابراین در زمان خرید این پلاستوفوم ها باید به ابعاد ، دانسیته و سطح کیفی آنها توجه داشته باشید. یک مزیت این پلاستوفوم های عایق شیب بندی این است که با هر نوع آب و هوایی سازگار است و در هر ناحیه ای قابل استفاده می باشد. در شمال ، جنوب ، غرب و شرق کشور می توان از پلاستوفوم عایق شیب بندی برای عایق بندی سقف ساختمان ها استفاده کرد.

انتخاب میان یونولیت و پشم سنگ برای پشت بام

یونولیت عایق شیب بندی با پشم سنگ دارای تفاوت ها و شباهت هایی است. هر دوی این موارد می توانند سقف ساختمان ها را به خوبی عایق بندی کنند. اما اختلاف ها به موارد مختلفی مربوط می شود. برای مثال هزینه پشم سنگ بیشتر از هزینه یونولیت است. پس مقرون به صرفه بودن یونولیت ، موجب استقبال بیشتر از استفاده از آن شده است.

اجرای یونولیت برای عایق بندی سقف بسیار آسان تر از اجرای پشم سنگ است. موارد گفته شده و سایر مواردی که پرداختن به آنها خارج از موضوع اصلی این مقاله است ، نشان می دهد که یونولیت بهترین جایگزین برای پشم سنگ و سایر مصالح مورداستفاده در این زمینه است. لذا بهترین گزینه برای عایق بندی سقف های شیب‌دار ، پلاستوفوم ( یونولیت ) است.

قیمت یونولیت عایق شیب بندی چقدر است ؟

با توجه به توضیحاتی که ارائه نمودیم متوجه شدید که یونولیت کاملاً اقتصادی است و قیمت کمی دارد. حال قیمت هر یک از پلاستوفوم های مخصوص عایق بندی سقف های شیب‌دار با توجه به خصوصیات آن از جمله طول ، عرض ، دانسیته ، کیفیت متریال به کار رفته در آن و … متفاوت است. شما برای عایق بندی پشت بام ها و سقف ها با این متریال نیازی به بودجه زیادی ندارید و با کمترین هزینه می توانید یک عایق بندی خوب از نظر حرارتی – برودتی و رطوبتی ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...