گرانول پلاستوفومی ، یکی از انواع پلاستوفوم است که در موارد مختلفی مورداستفاده قرار می گیرد. با این محصول بیشتر آشنا می شویم.

پلاستوفوم ها با توجه به ساختار و ویژگی های خاصی که دارند ، کاربردهای زیادی دارند. این محصولات در فرآیند تولید به شکل های مختلفی قالب گیری می شوند تا برای هر کاربردی مناسب باشند.

آشنایی با گرانول یونولیت

پلی استایرن ، ذرات بسیار ریزی هستند که تحت فرآیند خاصی منبسط شده و پخته می شوند. سپس این ذرات به یکدیگر اتصال پیدا کرده و به یونولیت تبدیل می شوند. اما اگر قرار به تولید پلاستوفوم باشد ، این ذرات جدا جدا باقی مانده و به ورق و یا بلوک تبدیل نمی شوند. البته گرانول ها درشت تر از ذرات اولیه هستند.

تولید گرانول در سایز مختلفی انجام می شود. گرانول ها بسیار سبک هستند و شکل و شمایل آنها بسیار جالب است. همین مسئله سبب شده است که در دکورسازی و تزئینات از این محصولات استفاده شود.

بیشتر بخوانید: گچ مخصوص یونولیت

کاربردهای گرانول های پلاستوفومی

کاربردهای گرانول پلاستوفومی بسیار زیاد است و می توان توضیحات زیادی درباره موارد استفاده گرانول ها ارائه داد. اما این مسئله را درنظر داشته باشید که پیش از خرید گرانول های موردنظر خود باید درباره کیفیت و مرغوبیت آن به خوبی تحقیق کنید.

عروسک سازی : با استفاده از گرانول ها می توان داخل عروسک ها را پر کرد. عروسک هایی که با استفاده از این گرانول ها پر می شوند ، سبک و نرم هستند. کودکان علاقه زیادی به این عروسک ها دارند.

ساخت مبل : با استفاده از این گرانول ها می توان داخل کاناپه و نشمین مبل را پر کرد. نشیمن این مبل ها و کاناپه ها بسیار راحت خواهد بود. اگر حالت مبل ها و کاناپه ها پس از مدت زمانی تغییر کند و به اصطلاح بخوابد ، می توان مجدداً مقداری گرانول پلاستوفومی به آن اضافه نمود تا فرم اولیه خود را بدست بیاورد.

ساختمان سازی : با بکارگیری یونولیت ها می توان سازه ها را سبک تر کرد. زمانی که از یونولیت داخل بتن استفاده شود ، بتن سبک شده و ضمن حفظ مقاومت سازه ، وزن سازه کاهش پیدا کرده که این مسئله از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه است.

ساخت کابینت : این گرانول ها در ساخت کابینت های آشپزخانه مورداستفاده قرار می گیرد. شاید کمتر کسی از این مسئله آگاهی داشته باشد. اما واقعیت این است و در ساخت کابینت هم می توان از گرانول پلاستوفومی استفاده کرد.

دکورسازی : برای تزئین ویترین و دکوراسیون داخلی مکان های مختلف می توان از این کره های کوچک و زیبا استفاده کرد تا با کمترین هزینه ای موجب زیباسازی محیط های مختلف شد.

گرانول‌های یونولیتی دوست داشتنی

گرانول ها ، فروش بسیار زیادی دارند. در واقع در کسب و کارهای مختلفی از این گرانول ها استفاده می شود. شاید محصولات دیگری وجود داشته باشند که کارایی گرانول ها را داشته باشند. اما گرانول ها به سبب سبکی ، بیشتر محبوب هستند.

دلیل ترجیح داده شدن گرانول ها به سایر محصولات مشابه ، مقرون به صرفه تر بودن آنهاست. با حداقل هزینه ای می توان به خرید گرانول یونولیت اقدام نمود. هزینه ها ، اهمیت زیادی برای افراد دارند. صاحبان هر کسب و کاری و یا افراد مختلف تمایل دارند از مواد و محصولاتی استفاده کنند که قیمت کمتری داشته باشند.

ساخت گرانول ها بسیار راحت است. تولیدکنندگان مختلفی به ساخت گرانول اقدام می کنند. اما هر تولیدکننده ای از دستگاه های به روز و پیشرفته برخوردار نیست. داشتن دستگاه های پیشرفته در تولید محصولات باکیفیت ، تأثیر بسیار زیادی دارد.

مزایای استفاده از گرانول پلاستوفومی

آیا می دانستید که با استفاده از گرانول ها می توان یونو بتن درست کرد ؟ سبک بودن و مقاوم بودن گرانول ها موجب بکارگیری آنها در ساخت یونو بتن شده است. نقش گرانول ها در ساخت یونو بتن بسیار مهم است. با این دانه های ریز و سفید رنگ می توان وزن بتن را به صورت قابل ملاحضه ای کم کرد.

مزیت مهم پلاستوفوم ها این است که عایق صوت ، رطوبت و حرارت می باشند. بنابراین وجود این پلاستوفوم ها سبب می شود که یک عایق سازی بسیار مناسب ایجاد شود. چه چیزی گرانول ها را خراب می کند ؟ رطوبت و ضربه و … سبب نمی شود که پلاستوفوم ها خراب شود.

حسن دیگر پلاستوفوم ها این است که به آسان ترین شکل ممکن رنگ آمیزی می شود. استفاده از پلاستوفوم ها بسیار راحت است. برای ساخت ماکت و یا کاردستی و … به راحتی می توانید از گرانول پلاستوفومی استفاده کنید.

استفاده از گرانول ها در هر زمینه ای از جمله عروسک سازی ، مبل سازی ، دکورسازی و … راحت است و اصلاً پیچیده نیست. درست است که ساخت یونولیت ها ، یک فرآیند تخصصی است. اما استفاده از آنها نیاز به تخصص و آموزش خاصی ندارد و هر فردی می تواند به راحتی از آنها استفاده کند.

بیشتر بخوانید: قیمت ورق یونولیت ٣ سانتی

قیمت گرانول پلاستوفومی

نرخ این گرانول های کاربردی و زیبا به عوامل مختلفی بستگی دارد. قطر گرانول ها ، از عوامل مهم تعیین کننده قیمت گرانول ها است. اما عامل مهمتر ، کیفیت مواد اولیه ساخت گرانول است. اما یک عامل دیگری در تعیین قیمت گرانول اثرگذار است که اهمیت آن بسیار زیاد است. این فاکتور مهم ، دانسیته یونولیت است. یونولیت هایی با دانسیته بالاتر ، قیمت بالاتری دارند. زیرا سخت تر و فشرده هستند و در نتیجه دارای طول عمر بیشتری هستند. در زمان خرید گرانول ها دقت کنید که این محصولات از استانداردهای لازم برخوردار باشند و برای کاربرد موردنظر شما مناسب باشند و زود خراب نشوند.

کلام آخر

صاحبان تولیدی ها ، صاحبان قنادی ها ، دانش آموزان ، دانشجویان ، عروسک سازها و … می توانند از گرانول ها به صورت مؤثر در کسب و کار و یا پروژه های خود استفاده کنند. اگر به کیفیت گرانول ها اهمیت می دهید و نمی خواهید گرانول های بی کیفیت را خریداری کنید ، نسبت به خرید گرانول های پلاستوفومی از مجموعه ایران ورق اقدام کنید. ایران ورق حرف اول را در کیفیت می زند. همچنین این مجموعه ، محصولات باکیفیت و استاندارد را با قیمت های بسیار مناسب به مشتریان ارائه می کند.

بیشتر بخوانید: ساخت دکور با یونولیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...