یونولیت بسته‌ بندی در صنایع مختلفی مورداستفاده قرار می گیرد. این یونولیت ها با بهترین مواد اولیه ساخته می شوند.

یکی از کاربردهای یونولیت ، بسته بندی محصولات مختلف است. سبکی و مقاومت بالای یونولیت ها سبب شده است که آنها را محصول مناسبی برای محافظت و مراقبت از کالاها بدانند.

تعریف علمی :

پلاستوفوم بسته بندی به سبب خصوصیاتی که دارد ، کاربردهای زیادی دارد. این یونولیت از منبسط شدن ذرات پلی استایرن درست شده اند. ساخت یونولیت ، پروسه تخصصی است که صد درصد نیاز به دانش و تخصص در این زمینه دارد.

پلاستوفوم ها به دلیل مقاومت بسیار زیاد در برابر حرارت ، سرما و گرما و رطوبت و … برای محافظت از کالاهای مختلف ، بسیار مناسب هستند. یکی از مزایای انواع پلاستوفوم ها ، خاصیت عایق پذیری آنها است. همین مسئله سبب شده است که در صنعت ساختمان سازی از انواع یونولیت ها استفاده کنند. اما یکی از رایج ترین کاربردهای پلاستوفوم ها ، صنعت بسته بندی است. بدین منظور یونولیت های خاصی را تولید کرده تا برای بسته بندی مورداستفاده قرار بگیرند.

کاربردهای یونولیت بسته‌ بندی

با استفاده از این یونولیت ها می توان محصولات مختلف را از شکستگی و لب پریدگی و غر شدن و … در زمان جابه جایی در امان نگه داشت. بسیاری از محصولات در زمان جابه جایی از کارخانه تا مقصد موردنظر دچار آسیب دیدگی می شوند. به همین علت تولیدکنندگان با استفاده از یونولیت ها و سایر المان های بسته بندی به بسته بندی محصولات با دقت بسیار زیاد اقدام می کنند.

برای بسته بندی ظروف کریستال و بلوری ، بسته بندی یخچال ، بسته بندی هود ، بسته بندی بخاری ، بسته بندی لوازم برقی آشپزخانه ، بسته بندی محصولات دارویی ، بسته بندی تجهیزات آزمایشگاهی ، بسته بندی برخی از خوراکی های دارای ظروف شکستنی ، بسته بندی تجهیزات کشاورزی و … از یونولیت‌های بسته بندی استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین نوع یونولیت سقفی

ضرورت استفاده از پلاستوفوم های بسته‌ بندی

اگر از یونولیت بسته‌ بندی استفاده نشود ، مشکلات مختلفی پیش خواهد آمد. کارخانه ها در صورت عدم استفاده از پلاستوفوم های بسته بندی متحمل خسارت های زیادی خواهند شد. زیرا کالاهای تولید آنها پیش از رسیدن به فروشگاه ها و مغازه ها ، دچار آسیب دیدگی می شوند.

اغلب کارخانه ها و شرکت ها از یونولیت ها استفاده می کنند تا کالاهای خود را بسته بندی کنند و آنها را به دست مشتریان و خریداران برسانند. حتی بسیاری از افراد برای محافظت از لوازم خود در زمان اسباب کشی از یونولیت ها استفاده می کنند و لوازم حساس و شکستنی خود را به کمک آنها بسته بندی می کنند.

بنابراین استفاده از یونولیت بسته‌ بندی صرفاً محدود به شرکت ها و کارخانه ها نیست و افراد عادی هم می توانند به دلایل مختلفی از این یونولیت ها استفاده کنند. کارخانه ها و شرکت ها باید با توجه به رقابتی شدن شدید فضای کسب و کار به موارد مختلفی از قبیل کیفیت بسته بندی کالاهای خود توجه داشته باشند.

بسیاری از فروشگاه ها ، مغازه داران و مشتریان عادی از کارخانه ها و شرکت هایی به خرید محصولات موردنیاز خود اقدام می کنند که دارای بسته بندی مناسب باشند. در چنین شرایطی آنها می توانند این محصولات را تا مدتها در انبار نگه داری کنند و هیچ مشکلی برای این کار نداشته باشند.

ویژگی های مهم یونولیت‌های بسته‌ بندی

یونولیت بسته‌ بندی دارای ویژگی های مهم زیر است :

– این محصولات از کمترین وزنی برخوردار بوده و این ویژگی آنها موردتوجه تولیدکنندگان مختلف قرار گرفته است.

– یونولیت ها از خاصیت عایق برخوردار هستند.

– شکستگی و آسیب دیدگی این یونولیت ها در موارد نادری رخ می دهد. مگر آنکه خودتان برای شکستن آنها اقدام کنید وگرنه در حالت جابه جایی و در شرایط عادی نمی شکنند.

– طول عمر یونولیت ها بسیار زیاد است و آنها تا مدت ها ماندگار خواهند بود.

– یونولیت بسته‌ بندی غیرقابل نفوذ برای جانوران و باکتری ها و حشرات موذی است.

– برش دادن این یونولیت ها ، کار بسیار ساده ای است.

– این یونولیت ها عایق حرارتی هستند.

– رطوبت به سختی جذب این مواد می شوند. لذا آنها در برابر آب بسیار مقاوم هستند.

– اگر از این یونولیت ها در کنار پشم سنگ استفاده شود ، عایق صدای بسیار خوبی ایجاد می شود.

– پلاستوفوم های بسته بندی ، موادی زیست سازگار هستند و هرگز موجب وارد شدن آسیب به محیط زیست نمی شوند.

دیگر کاربردهای پلاستوفوم های بسته بندی

علاوه بر مواردی که برای استفاده از پلاستوفوم نام بردیم ، یونولیت بسته‌ بندی دارای کاربردهای دیگری است که بهتر است بدانید :

بیشتر بخوانید: یونولیت بهتر است یا پشم سنگ؟

بسته بندی خون در سازمان انتقال خون

خون را به منظور جابه جایی و نگهداری باید در درجه ایده آل فریز کنند و سپس انتقال دهند. به منظور اینکه خون فریز شده در همان دما در زمان جابه جایی باقی بماند ، باید آنها را با استفاده از یونولیت بسته بندی کرد تا هم خنک بمانند و هم از آسیب های احتمالی در امان بمانند.

بسته بندی صنایع چوبی و دستی با استفاده از یونولیت بسته‌ بندی

برخی از صنایع دستی و چوبی و … حساس و شکننده هستند. گاهی با توجه به نفیس بودن آنها باید به بسته بندی آنها توجه شود. بدین منظور برای بسته بندی از آنها از یونولیت ها استفاده می شود. بهترین و مناسب ترین کیس برای بسته بندی این محصولات ، پلاستوفوم ها هستند.

استفاده یونولیت بسته‌ بندی در لوازم گرمایشی

بعضی از کارخانه های تولید سیستم ها و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی ، از یونولیت ها در دیواره های این تجهیزات استفاده می کنند تا میزان اتلاف انرژی به کمترین میزان ممکن برسد. بدین ترتیب هم میزان هدررفت انرژی کاهش پیدا می کند و هم سطح کیفیت محصول افزایش پیدا می کند. بسته بندی این محصولات با استفاده از یونولیت ها انجام می شود.

 

– با توجه به موارد فوق استفاده از یونولیت بسته‌ بندی در حوزه های مختلفی سودمند است. بنابراین بهتر است از یک تولیدکننده حرفه ای و مجرب به خرید پلاستوفوم های موردنظر خود اقدام کنید تا با استفاده از این محصولات بتوانید به اهداف موردنظرتان دست پیدا کنید. مجموعه ایران ورق ، باکیفیت ترین پلاستوفوم های بسته بندی را به مشتریان عرضه می کند.

بیشتر بخوانید: یونولیت توپی چیست و چه کاربردی دارد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...