یونولیت توپی چیست ؟ ، یکی از انواع تولیدات کارخانه های یونولیت سازی است که در حوزه های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد.

Expanded polystyrene ، نام علمی یونولیت است که به نام های دیگری شناخته می شود. یونولیت ، ماده پلیمری سفید رنگ است که متریال اولیه آن از زمره محصولات پتروشیمی است.

ماده اولیه تولیدی در پتروشیمی پس از پخت اولیه به گرانول بزرگتر یونولیت تبدیل می شود و بعد از یک فرآیند بسیار ویژه با بخار آب ذرات گرانول یونولیت در مجاورت یکدیگر قرار گرفته و بلوک های یونولیتی را تولید می کنند.

برش یونولیت ها با توجه به نوع کاربرد آنها ، متفاوت انجام می شود. پروسه ساخت قالب های بسته بندی یونولیتی مانند ساخت بلوک یونولیت می باشد. رده بندی ورق های پلاستوفوم با توجه به دانسیته آن صورت می گیرد. یونولیت ها از خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مختلفی برخوردار هستند.

هر یک از انواع یونولیت ها از جمله یونولیت توپی ، کاربردهای خاصی دارند. خاصیت عایق بودن یونولیت ها سبب می شود که در موارد گوناگونی از آنها استفاده کنند. ساختمان سازی ، هواپیماسازی ، خودروسازی ، یخچال سازی و … از جمله کاربردهای یونولیت ها هستند.

یونولیت ها دارای چندین ویژگی مهم شامل عایق صوت ، عایق انرژی ، سبکی ، برش پذیری ، جابه جایی آسان و … هستند. مزیت مهم یونولیت ها این است که قیمت مناسبی دارند و استفاده از آنها بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. در این مقاله قصد داشته که با یکی از پرکاربردترین انواع یونولیت ها آشنا شویم.

یونولیت توپی چیست و چه کارآیی دارند؟

توپ های یونولیتی دارای کارایی زیادی هستند و در حوزه های مختلفی مورداستفاده قرار می گیرند. مواد اولیه این یونولیت ها ، همانند سایر یونولیت ها است. پلاستوفوم های کروی یا توپی به شکل کره های سفید رنگ کوچک یا بزرگی هستند که بافت آنها مانند سایر یونولیت ها است. این یونولیت ها ، تمامی ویژگی های یونولیت ها را دارا می باشند. این توپ های یونولیتی قابلیت رنگ کردن را دارند تا با طراحی مختلف آنها بتوان از آنها استفاده های گوناگونی کرد.

بیشتر بخوانید: یونولیت فشرده چیست ؟

موارد استفاده از توپ های یونولیتی

یونولیت توپی چیست؟ از یونولیت توپی بیشتر برای تزئینات استفاده می کنند. با استفاده از این یونولیت ها می توان عروسک های زیادی را درست کرد. یکی از رایج ترین کاربردهای این یونولیت های کروی ، مدل سازی کاراکترها و ساخت ماکت است. با این توپ های کروی می توان هر نوع ماکتی را ساخت. استفاده از این توپ ها برای ساخت ماکت ، امتیازات زیادی دارد.

از این یونولیت ها به منظور درست کردن کاردستی در مدارس استفاده می شود. برای تزئین رستوران ، لابی هتل ، اتاق عقد در محضر یا تالار و سایر موارد از توپ های یونولیتی استفاده می کنند.

استفاده از توپ های یونولیتی در قنادی بسیار رایج است. تزئینات کیک و انواع دسرها را می توان با این توپ های کروی انجام داد. یکی از کاربردهای این توپ های زیبا ، تزئین ویترین مغازه ها و فروشگاه ها است. ویترین مغازه ها و فروشگاه ها با استفاده از تزئیناتی که توسط این توپ ها و سایر المان ها انجام می شود ، بسیار زیبا و شیک خواهد شد.

نحوه طراحی و تولید توپ‌های یونولیتی

یونولیت توپی چیست و چگونه تولید می شوند؟ تولید یونولیت توپی همانند فرآیند تولید سایر یونولیت ها است. یونولیت های توپی را با استفاده از قالب هایی به فرم دلخواه در می آورند. در مرحله نخست مواد اولیه با بخار انبساط پیدا می کنند و داخل قالب ها می ریزند تا فشرده شوند و به حالت دلخواه در بیایند.

بدین منظور باید از دو قالب استفاده شود که هر یک از آنها ، نیمی از یک توپ را تشکیل می دهند تا از قراگیری آنها در کنار هم یک توپ تشکیل شود. در مرحله نخست باید به دانسیته مواد توجه دقیقی شود. تولید این توپ ها در قطرهای مختلفی انجام می شود تا مناسب استفاده در هر کاربردی باشد.

نحوه طراحی و تولید توپ‌های یونولیتی

نکات نگهداری از یونولیت توپی

در نگهداری از این توپ ها باید به موارد مهمی توجه داشت. فوم های توپی به برخی از رنگ های شیمیایی حساس هستند و در صورت تماس با آنها دچار تغییراتی می شوند. بنابراین نباید این فوم ها را با هر رنگی ، رنگ آمیزی کرد.

یکی از موادی که بافت این یونولیت ها را تغییر می دهد ، تینر است. برخی از چسب ها با بافت این یونولیت ها سازگار نیستند و به آنها آسیب می زنند. بنابراین باید از چسب های مخصوص و یا چسب آکواریوم برای این یونولیت ها استفاده کرد. تنها رنگ مناسب برای رنگ آمیزی این توپ های زیبا و کاربردی ، رنگ پلاستیکی است.

ویژگی های توپ‌های یونولیتی

با ما همراه باشید تا به پرسش یونولیت توپی چیست پاسخ دهیم.یونولیت توپی دارای ویژگی هایی است که خرید آنها را بسیار ارزشمند کرده است. استقبال بسیار بالا از استفاده از توپ های یونولیتی به دلیل قیمت بسیار مناسب ، مقاومت و استحکام بالا ، امکان ساخت در سایزهای مختلف ، سبکی آنها و … است.

با توجه به این موارد استفاده از یونولیت های کروی ، بسیار سودمند است. در هر کسب و کاری که هستید می توانید از این توپ های یونولیتی استفاده کنید. دانش آموزان و دانشجویان می توانند برای انجام برخی از پروژه های خود از یونولیت های کروی استفاده کنند.

این توپ ها از مواد خام درست می شوند و به شکل متراکم در می آیند. ساخت این توپ های کروی معمولاً در 14 سایز متفاوت ، انجام می شود. مراحل ساخت این توپ ها شامل اقدامات پیش از انبساط ، تثبیت و قالب گیری است.

قیمت یونولیت توپی چیست؟

قیمت این یونولیت با توجه به قطر توپ ها ، کیفیت مواد اولیه ، دانسیته توپ های کروی و سایر موارد مشخص می شود. سازندگان مختلف با استفاده از متریالی با کیفیت مختلف به ساخت یونولیت ها اقدام می کنند. بنابراین انتظار می رود که قیمتی که هر کارخانه یا تولیدکننده ای برای این محصول تعیین می کند ، متفاوت باشد.

مجموعه ایران ورق ، تولیدکننده انواع یونولیت ها است. این مجموعه ساخت انواع یونولیت ها را با بهترین مواد اولیه انجام می دهد. قیمت محصولات ایران ورق بسیار مناسب است . بنابراین اگر هم به کیفیت و هم به قیمت اهمیت می دهید ، یونولیت های کروی موردنیاز خود را از این مجموعه خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: قیمت فوم و یونولیت در سال ١۴٠٢

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...